معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور:
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشورگفت: کارگروهی برای انتقال پایتخت فعال است اما تاکنون تصمیم خاصی در این زمینه گرفته نشده است.
کد خبر: ۷۲۵۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۱ 14 March 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، مهدی جمالی‌ نژاد عصر پنجشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شهرداری های شهرضا و دهاقان از توابع اصفهان افزود: در آخرین جلسه وزارت راه و شهرسازی ، وزارت کشور و نهاد ریاست جمهوری اقدامات این زمینه بررسی بحث و تبادل نظر شد اما تصمیم خاصی هنوز گرفته نشد. 
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به فعالیت مشاوران در این زمینه گفت: باید بتوانیم تمرکززدایی کنیم و تصمیمات متمرکز را در کشور کاهش دهیم . 
جمالی نژاد تصریح کرد: شاید الزاماً نیاز به انتقال پایتخت نباشد و برخی از اقدامات و وظایف پایتخت به سایر استان‌ها محول شود 
ولی در مجموع ایده ها و نظرات مختلفی در این زمینه مطرح است که با توجه به نظر کارشناسان و مسئولان در آینده نزدیک تصمیم‌ گیری خواهد شد. 
جمالی نژاد همچنین با اشاره به وضعیت مالی بد برخی از شهرداری های کوچک گفت: دولت برای تعادل بخشی به وضعیت شهرداری ها اقداماتی را انجام داده است. 
وی تصریح کرد: دولت در جاهایی که ممکن است محرومیت‌هایی وجود داشته باشد به صورت مستقیم وارد عمل شده و به شهرداری ها کمک می کند. 
معاون وزیر کشورافزود: با توجه به شرایط اقتصادی فعلی و مشکلات مالی که در برخی از شهرداری های کوچک کشور وجود دارد در بودجه 98 مبالغی برای رفع مشکل این شهرداری‌ها در نظر گرفته شد. 
جمالی نژاد با اشاره به وجود حقوق معوقه کارکنان در برخی از شهرداری های کشور گفت: در چند روز آینده به شهرداری هایی که معوقه حقوق کارکنان دارند کمک مالی خواهد شد. 
رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشوربا اشاره به آخرین جلسه کارگروه آلودگی هوای کشور و قول وزارت صنعت ُ‌معدن و تجارت مبنی بر اختصاص 200 دستگاه تاکسی به صورت هفتگی به سازمان شهرداری‌ها گفت: هنوز این قول محقق نشده و این تاکسی ها به سازمان شهرداریها تحویل نشده است. 
جمالی نژاد اظهارداشت: نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی مختص تهران نیست و برای تمامی استان های کشور اجرایی می شود. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار