در دیدار رییس مرکز تمدن اسلامی ازبکستان با استاندار اصفهان بر گسترش تعاملات فرهنگی و گردشگری تاکید شد.
کد خبر: ۷۲۵۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۱ 14 March 2019

به گزارش تابناک و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، عباس رضایی در دیدار با شاه عظیم منور اف، رییس مرکز تمدن اسلامی ازبکستان اظهار کرد: اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی است و با توجه به جاذبه های فراوان برای همه گردشگران دنیا، آمادگی خود را بطور کامل برای ارتباطات بیشتر با کشور ازبکستان و همچنین خواهرخواندگی اصفهان و سمرقند اعلام می دارد.

استاندار اصفهان به نقش مهم سفارتخانه های دو کشور در توسعه روابط دو جانبه فرهنگی و گردشگری اشاره کرد و افزود: تبادلات فرهنگی و عقد تفاهم نامه های همکاری بین مراکز آموزشی و تحقیقاتی زمینه ساز بسیاری از روابط و حل بسیاری از مسائل است.

رضایی خاطرنشان کرد: اصفهان دارای مراکز علمی و فرهنگی فراوانی است و مرکز تمدن اسلامی ازبکستان می تواند پرچمدار توسعه روابط بین دو طرف باشد. باید از بیراهه رفتن پرهیز کرد تا اسلامی دروغین و آمریکایی به مردم دنیا معرفی نشود.

وی اضافه کرد: باید در ابتدا شناخت دقیق از مفاهیم اسلامی داشته باشیم و سپس آن را به دیگر مردم دنیا انتقال دهیم که راه آن، گفت و گوی بین ملت هاست.

رضایی یادآور شد: علیرغم اینکه به فضای مجازی اعتقاد دارم، اما به شدت بر این باورم که این رفت و آمدها، گفت و گوی بین ملت ها را تقویت می کند.

استاندار اصفهان افزود:گفت‌وگوهای بین مسئولان و مقامات کشورها برای زمینه سازی روابط، ضروری است و مدیریت استان از همکاری با شهرداران ازبکستان برای توسعه روابط فرهنگی و گردشگری استقبال می کند.

امضای تفاهم نامه هنرمندان ایرانی با مرکز تمدن اسلامی ازبکستان

شاه عظیم منور اف نیز در این دیدار، اصفهان را دارای جاذبه های فراوان تاریخی و باستانی خواند و افزود: این شهر می تواند تعاملات نزدیکی با شهرهای کشور ازبکستان از جمله سمرقند و بخارا داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه اصفهان از آثار تاریخی و معماری ارزشمندی برخوردار است که مشابه آن در کشور ازبکستان وجود دارد، افزود: بر اساس آمار سالانه بیش از ۵۰۰ هزار گردشگر به شهر اصفهان سفر می کنند و ما می توانیم مسیر گردشگری پاریس - اصفهان - سمرقند را برقرار و صنعت گردشگری را بین این شهرها، توسعه دهیم.

منور اف با بیان اینکه تفاهمنامه هایی با استادان معماری، هنر کاشی کاری و مرمت آثار تاریخی ایرانی به منظور همکاری با مرکز تمدن اسلامی ازبکستان منعقد شده است، اظهار کرد: در این سفر تفاهم نامه های همکاری نیز با کتابخانه ملی ایران منعقد شده است.

رییس مرکز تمدن اسلامی ازبکستان با اشاره به سیاست های جدید کشور ازبکستان برای گسترش روابط سیاسی و فرهنگی با کشورهای مختلف، اظهار کرد: رییس جمهوری ازبکستان برای فرهنگ و هنر اسلامی اهمیت خاصی قائل است و در زمان حاضر حدود یکصد هزار نسخه دست نوشته ارزشمند در کشورمان در حال بررسی و مطالعه است و در صدد جمع آوری همه آثار و نسخ خطی کشورمان هستیم.

رییس مرکز تمدن اسلامی ازبکستان با اشاره به اینکه این کشور تمایل دارد که با همکاری ایران، موزه هنرهای اسلامی را در ازبکستان راه اندازی کند، افزود: هدف از این اقدام این است که مردم و بویژه جوانان را با روح متعالی فرهنگ و هنر اسلامی آشنا و به جهانیان ثابت کنیم که مسلمانان، مدارا گرا و اهل صلح و امنیت هستند.

منور اف خاطر نشان کرد: پیش از این ۴۵ دست نوشته و نسخه خطی با ارزش را از کتابخانه ملی ایران دریافت شده است و مسیر این همکاری ها را می توانیم با برقراری ارتباط با موزه ها و مراکز فرهنگی و هنری مختلف ایران و از جمله اصفهان ادامه دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار