رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت استان اصفهان گفت: تا زمانی که نرخ سوخت واقعی نشود، قاچاق سوخت از استان‌های مرزی همچنان وجود دارد.
کد خبر: ۷۲۶۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۳ 16 March 2019
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، پیمان کامران در خصوص اینکه 85 درصد سوختی که از مرزهای سیستان و بلوچستان قاچاق می‌شود و از استان‌هایی همچون اصفهان و تهران با استفاده از بارنامه جعلی به این استان وارد می‌شوند، اظهار کرد: این موضوع ممکن است صحت داشته باشد. به عنوان مثال؛ اگر فردی قصد انتقال وسایل خود به زاهدان را داشته باشد بر اساس بارنامه‌ای به این منظور، کارت سوخت کامیون شارژ می‌شود، که متأسفانه بعضاً با این  بارنامه‌ها هیچ باری جابجا نمی‌شود و تحقیقی در خصوص این بارنامه انجام نمی‌شود.
 
وی با بیان اینکه میزان سوخت بر اساس پیمایش، در کارت سوخت شارژ می‌شود، افزود: بارنامه‌هایی براین اساس از سوی موسسه‌های باربری صادر می‌شود و راننده با کارت سوخت شارژ شده در مناطق مرزی از جایگاه‌ها سوخت‌گیری می‌کند، که متأسفانه هیچ کنترلی بر این موضوع نیست.
 
رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت استان اصفهان تصریح کرد: این چالش به دلیل عدم نظارت جایگاه‌ها و یا شرکت پخش فراورده‌های نفتی نیست و بخشی از مشکل ناشی از نبود نظارت کافی است که در سیستم پیمایش سوخت وجود دارد.
 
وی در خصوص اینکه چرا صدور بارنامه‌ بیشتر از استان‌هایی نظیر اصفهان و تهران است، گفت: با توجه به اینکه اصفهان قطب صنعت کشور است و به دلیل استقرار ذوب‌آهن، پتروشیمی فولاد و ... بیشترین تعداد کامیون‌ها در این استان تردد می‌کنند.
 
 کامران ادامه داد: بیشترین پایانه‌های حمل‌ونقل در استان‌های صنعتی همچون اصفهان، تهران، اراک و ... مستقر هستند که به تبع آن مصرف سوخت و بارنامه‌ها در این استان‌ها بیشتر است.
 
وی دلیل افزایش قاچاق سوخت را واقعی نبودن نرخ فراورده‌های سوختی عنوان کرد و گفت: به دلیل افزایش نرخ ارز امروز قیمت سوخت در کشور واقعی نیست و تا زمانی که قیمت‌ها واقعی نشود قاچاق فراورده‌های سوختی همچنان ادامه دارد. 
 
رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت استان اصفهان با بیان اینکه بیشترین میزان قاچاق مربوط به سوخت گازوئیل است، افزود: قیمت واقعی سوخت در کشورهای همسایه، حدود50 سنت است که با احتساب دلار 10 و 12 هزار تومانی، قیمت سوخت بین 5 تا 6 هزار تومان است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار