معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: از ابتدای سال تحصیلی جاری تاکنون 2 هزار و 469 نفر فرد بازمانده از تحصیل و دانش آموز تارک تحصیل در استان شناسایی شده اند.
کد خبر: ۷۲۶۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۴ 17 March 2019

به گزارش تابناک، شهین جوانی  افزود: از این آمار یکهزار و 752 نفر دانش آموز، تارک تحصیل و 717 نفر بازمانده از تحصیل هستند. 
وی با بیان اینکه تاکنون زمینه تحصیل 973 نفر از این افراد فراهم شده است، افزود: یکهزار و 496 نفر از آنها جذب آموزش و پرورش استان نشده اند. 
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان، شمار افراد بازمانده از تحصیل و دانش آموزان تارک تحصیل در استان که از سوی وزارت آموزش و پرورش اعلام شده است را چهار هزار و 669 نفر اعلام کرد و افزود: از این آمار یکهزار و 124 نفر بازمانده از تحصیل و سه هزار و 545 نفر تارک تحصیل هستند. 
وی با اشاره به تلاش های انجام شده برای شناسایی این افراد گفت: تاکنون 717 نفر از افراد بازمانده از تحصیل از شمار یکهزار و 124 نفر فرد اعلام شده از سوی وزارتخانه را شناسایی و 577 نفر را جذب کرده ایم. 
جوانی اضافه کرد: همچنین از ابتدای سال تحصیلی جاری یکهزار و 752 دانش آموز تارک تحصیل از سه هزار و 545 نفر اعلام شده از سوی وزارت آموزش و پرورش، در استان شناسایی و 396 نفر از آنها جذب شده اند. 
وی با اشاره به اینکه برای شناسایی و جذب این دانش آموزان مکاتبات زیادی با اداره کل ثبت احوال انجام شده است، تصریح کرد: به دلایل مختلف، اختلاف زیادی بین آمار آموزش و پرورش استان و وزارتخانه در باره افراد بازمانده و تارک تحصیل استان اصفهان وجود دارد. 
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان با بیان اینکه این اداره کل تلاش خود را برای انسداد مبادی بی سوادی در این استان به کار گرفته است، گفت: فراهم کردن زمینه تحصیل یک شهروند برای ما اهمیت زیادی دارد. 
وی افزود: به دلیل اهمیت این موضوع برغم صرف هزینه های زیاد، 9 مدرسه این استان تنها با یک دانش آموز دائر است. 
جوانی، اختلالات یادگیری را یکی از مهمترین عوامل ترک تحصیل دانش آموزان توصیف کرد و گفت: توسعه مراکز رافع اختلالات آموزشی در دستور اداره کل آموزش و پرورش استان قرار دارد و این مراکز از 23 مرکز در سال 93 به 34 مرکز در سال 97 افزایش یافته اند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار