کد خبر: ۷۲۶۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲ 18 March 2019

تابناک / معاون دادستان مرکز استان گیلان با بیان اینکه هنجارشکنان چهارشنبه آخر سال تا پایان نوروز بازداشت می‌شوند گفت: با کسانی که قصد برهم زدن آرامش روانی مردم را داشته باشند برخورد جدی می‌شود.

 

‌‌هنجارشکنان چهارشنبه آخر سال تا پایان نوروز بازداشت می‌شوند

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، علی‌اصغر حیدرنژاد صبح امروز در آخرین جلسه سال 97 شورای اداری شهرستان رشت اظهار داشت: حجم کار و میزان مراجعه به دادگاه‌ها در روزهای پایانی سال بسیار زیاد است.

معاون دادستان مرکز استان گیلان در این جلسه خاطرنشان کرد: در ایام پیش رو کشیک دادسرا و بازپرسی داریم و همانند سنوات گذشته به صورت مستمر از مراکز خدمات‌رسانی مثل هایپر مارکت‌ها و رستوران‌ها سرکشی می‌کنیم.

حیدرنژاد ضمن تاکید بر نظارت روی کیفیت مواد غذایی و برخورد با گرانفروشی تصریح کرد: در یکی از بازرسی‌ها شاهد گرانفروشی یکی از فروشگاه‌های بزرگ بودم و متاسفانه این مساله در سراسر استان گیلان شایع است.

وی با بیان اینکه میزان تکدی‌گری در روزهای پایانی سال افزایش می‌یابد گفت: افرادی حتی از سایر استان‌ها در این ایام در خیابان‌ها پراکنده شده و از احساسات مردم سوءاستفاده می‌کنند لذا لازم است که برخورد جدی با آنها صورت گیرد.

معاون دادستان مرکز استان گیلان با اشاره به تمرد برخی در برابر مأمور قانون افزود: در همه جای دنیا احترام به قوانین امری ضروری بوده و لازم است که همگی با احترام به قانون نظم و امنیت را در جامعه تضمین کنیم.

حیدرنژاد با بیان اینکه با افراد هنجارشکن در چهارشنبه آخرسال برخورد جدی می‌شود خاطرنشان کرد: اگر کسی بخواهد با رفتارهای هنجارشکن در جامعه خللی ایجاد کند تا پایان نوروز بازداشت می‌شود زیرا چیزی مهمتر از آرامش روانی مردم نیست.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گیلان نیز در این جلسه اظهار داشت: خوشبختانه با طرح‌های ابتکاری در استان گیلان میزان تصادفات کاهش یافته و امسال 53 نفر در تصادفات جان باختند که نسبت به سال گذشته کمتر است.

سرهنگ حسین محمدپور با بیان اینکه سه طرح آموزشی کنترلی برای کاهش تلفات در حوزه تصادفات داشتیم گفت: با اعزام کارشناسان به مساجد، نماز جمعه و بازارها و با تلاش همه مسئولان توانستیم میزان تلفات را در شهرستان رشت کاهش دهیم.

وی با اشاره به اینکه در بحث عابران پیاده 18 نفر کاهش تلفات داشتیم تصریح کرد: عدم توجه به جلو و تخطی از سرعت مجاز بیشترین علت تصادفات هستند و اکثر حوادث بین ساعت 16 تا 20 رخ می‌دهد.

محمدپور با بیان اینکه پلیس راه امسال بیشتر امور را از طریق سامانه‌ها پیگیری می‌کند گفت: دوربین‌های کنترل سرعت به پاسگاه‌های پلیس راه متصل شده و می‌توانیم با سرعت و دقت بیشتری تخلفات را پیگیری کنیم.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گیلان به تجهیز خودروهای پلیس به GPS اشاره کرد و افزود: با این کار خودرو های نزدیک به محل حادثه با سرعت اعزام شده و در زمان رسیدگی به امور تصادفات صرفه‌جویی می‌شود.

وی با بیان اینکه روی لباس ماموران پلیس دوربین نصب شده است خاطرنشان کرد: رفتار ماموران با مردم به طور دقیق بررسی می‌شود؛ بیش از 100 تیم و 10 کانکس در سطح استان گیلان برای ارائه خدمت به مردم آماده هستند.

سرپرست شهرداری رشت نیز در این جلسه افزود: لکه‌گیری معابر و آسفالت‌ها، ترمیم جداول شکسته، رنگ‌آمیزی جداول بلوارها، راه‌اندازی اماکن توزیع میوه و استقرار 7 مکان برای مسافران از جمله اقدامات ما برای ایام نوروز است.

علی بهارمست خاطرنشان کرد: رنگ‌آمیزی وسایل ورزشی پارک‌ها، کاشت گل و گیاه، چاپ تراکت نقشه راهنمای شهر رشت، پاکسازی زمین‌های بایر و کنترل و بهبود عملکرد سامانه 137 از دیگر اقدامات ما برای پذیرایی از مسافران نوروزی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان رشت نیز در این جلسه گفت: 242 واحد با ظرفیت 919 اتاق و 3 هزار تخت، 10 هتل‌آپارتمان، 10 مهمانپذیر، 106 رستوران و 76 سفره‌خانه سنتی در شهرستان رشت در خدمت مسافران هستند.

حسین میرزایی با بیان اینکه 70 مدرسه با 600 کلاس توسط ستاد اسکان فرهنگیان در شهرستان رشت آماده شده افزود: علاوه بر این 2 مسجد و پارک و همچنین 3 کمپینگ توسط شهرداری برای اسکان مسافران در نظر گرفته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار