19مصدوم حوادث انفجار مواد محترقه مرتبط با چهارشنبه آخرسال از ابتدای اسفند سال جاری روانه بیمارستان های استان اصفهان شدند.
کد خبر: ۷۲۶۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷ 19 March 2019

به گزارش تابناک، رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی اصفهان اظهار داشت: از اول اسفند تا صبح امروز 19 مصدوم ناشی از حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری به بیمارستان های سراسر استان مراجعه کرده اند که از بین آنها 2 نفر بستری و بقیه افراد سرپایی درمان شدند.
غفور راستین با بیان اینکه از بین افراد بستری شده 2 دست یک نفر و انگشتان دست یک نفر دیگر قطع شد، افزود: تا کنون با حادثه ویژه یا دارای مصدومان زیاد و تلفات مواجه نبودیم و امیدواریم امشب نیز با کمترین حادثه و مصدوم طی شود.
وی با تاکید بر اینکه با آموزش و فرهنگ سازی می توان از هرگونه حادثه چهارشنبه آخر سال پیشگیری کرد، گفت: امسال کارهای تبلیغی و آموزشی درباره چهارشنبه سوری را از 2 ماه گذشته آغاز کردیم و موثر بوده است.
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی اصفهان اضافه کرد: هنر مردم در انتقال فرهنگ درست و اصیل این سنت در جهت کاهش حوادث و مصدومان ناشی از آن اهمیت بسزایی دارد.
وی از والدین خواست تا با مراقبت از فرزندان خود به آنها بیاموزند که از مواد محترقه استاندارد استفاده کنند و به هیچ عنوان نباید این مواد و ترقه ها را به سمت خودروها، پمپ بنزین ها، مجتمع های مسکونی و افراد پیاده پرتاب کرد.
راستین خاطرنشان کرد: امشب همه نیروهای اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان شامل 800 نفر در 150 پایگاه آماده خدمات رسانی به مصدومان حوادث احتمالی هستند.
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان نیز در گفت و گو با ایرنا با تاکید بر اینکه امسال برنامه های آموزشی و فرهنگی بیشتری در مقایسه با سال های گذشته درباره چهارشنبه سوری برگزار شد، تصریح کرد: نیروهای آتش نشانی در بیشتر مدرسه ها حضور یافتند و اطلاع رسانی لازم را برای دانش آموزان انجام دادند.
فرهاد کاوه آهنگران با بیان اینکه امسال صدای انفجار ترقه و سایر مواد محترقه را کمتر در کلانشهر اصفهان در مقایسه با سال های گذشته شنیدیم، افزود: تا به امروز نیز حادثه خاصی که مرتبط با چهارشنبه آخر سال باشد در این شهر نداشتیم.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته نیز حوادث کمتری در مقایسه با سال 95 در اصفهان روی داد، خاطرنشان کرد: بیشترین حوادث در چند سال اخیر با 3 انفجار شدید سال 95 در اصفهان روی داد.
کاوه آهنگران درباره حادثه انفجار یک منزل مسکونی مورخ 24 اسفند امسال در اصفهان و کشته شدن 2 نفر در آن توضیح داد: این حادثه مرتبط با چهارشنبه آخر سال نبود.
وی با تاکید بر آماده باش همه نیروهای آتش نشانی اصفهان در چهارشنبه آخر سال افزود: 24 ایستگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی با 600 نیروی عملیاتی و 90 نیروی ستادی در سطح مناطق پانزده گانه این کلانشهر فعالیت دارند. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار