مدیر کل هواشناسی استان اصفهان گفت: میانگین وزنی بارش استان اصفهان از ابتدای سال زراعی در مهرماه ۹۷ تا ۲۵ اسفندماه حدود ۱۱۱ میلی متر بوده که نسبت به مقدار بلند مدت حدود سه درصد و نسبت به سال زراعی گذشته ۲۴۷ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۷۲۶۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵ 19 March 2019

به گزارش تابناک، حمیدرضا خورشیدی با بیان اینکه میانگین وزنی بارش استان اصفهان از ابتدای سال زراعی در مهرماه ۹۷ تا ۲۵ اسفندماه حدود ۱۱۱ میلی متر بوده گفت: این رقم نسبت به مقدار بلند مدت حدود سه درصد و نسبت به سال زراعی قبل ۲۴۷ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه این افزایش‌ها در اکثر شهرستانهای استان اتفاق افتاده اما مناطق شرقی استان نسبت به مقدار بلند مدت خود کاهش ۱۰ درصدی بارش داشته‌اند، افزود: به علت کاهش شدید بارش در چند سال اخیر به ویژه سال گذشته، خشکسالی از نوع آب شناسی بر روی استان محسوس و اثر نامطلوبی بر ذخایر آبی و روان‌آب ها داشته است.

مدیر کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه پوشش مناسب برف در نیمه غربی استان و در سرچشمه‌های آبی زاینده‌رود می‌تواند ذخیره آبی مناسبی را در اختیار قرار دهد، تصریح کرد: بررسی الگوهای جوی نشان می‌دهد طی روزهای نخست فروردین ماه ۹۸ جو نسبتاً آرامی بر روی استان حاکم است ولی از ابتدای هفته آینده تا نیمه‌های اول فروردین، استان تحت تاثیر سامانه های جوی متعدد قرار می‌گیرد که ره آورد آنها بارش در بخش‌های مختلف استان خواهد بود.

وی با بیان اینکه عبور توده های هوا شرایط جوی متنوعی را در سطح استان ایجاد خواهد کرد که در میزان دما و بارش محسوس خواهد بود ادامه داد: با توجه به ویژگی فصل بهار بارش های رگباری گاهی با رعد و برق و باد شدید به ویژه در مناطق غرب و شمال استان انتظار می‌رود.

خورشیدی با تاکید بر اینکه احتمال بارش برف در مناطق سردسیر نیمه غربی همچنان وجود دارد خاطرنشان کرد: تا نیمه اول فروردین ۹۸ با گذر سامانه‌های نسبتاً سرد حداقل دمای هوا کمتر از میانگین بلند مدت خواهد بود و از این رو سرمازدگی شکوفه و سر درختی‌ها قابل پیش‌بینی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار