رییس اداره حفاظت محیط زیست نایین گفت: یوزپلنگ ایرانی در منطقه عباس آباد نایین مشاهده شده و اداره محیط زیست این شهرستان از آن حفاظت می‌کند.
کد خبر: ۷۲۶۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲ 19 March 2019

به گزارش تابناک، علیرضا رضایی اظهار کرد: پناهگاه عباس آباد نایین به جهت تنوع اقلیمی و گیاهی با حدود ۱۳۰ گونه جانوری از جمله قوچ، میش، جبیر، روباه و گربه شنی اکنون پذیرای یوز پلنگ آسیایی است.

به گفته رییس حفاظت محیط زیست نایین، منطقه عباس آباد با وسعت ۳۰۵ هزار هکتار در شرق استان اصفهان و درحوزه شهرستان نایین واقع شده که با توجه به پتانسیل‌های فراوان از نظر تنوع گونه‌های گیاهی، حیات وحش جانوری و زیستگاه‌های منحصر به فرد مورد توجه و حفاظت اداره محیط زیست قرار گرفته است.

وی با اشاره به حفظ و نگهداری از یوزپلنگ ایرانی افزود: وجود چند قلاده یوز پلنگ ایرانی در این منطقه نشاندهنده محیط پویا و زنده عباس آباد نایین است؛ ضمن اینکه بیشتر نیازهای این نوع یوزپلنگ در مناطق کوهپایه‌ای کویری از جمله منطقه عباس آباد نایین تامین می‌شود.

رضایی ادامه داد: اداره حفاظت محیط زیست نایین طی سال‌های گذشته برای حفظ محیط زیست اقدامات بسیاری کرده است که شناسایی ۱۴ چشمه دائمی در منطقه که حدود ۵۰ چشمه و آبشخور آن به صورت مستمر، مورد لایروبی و بهسازی قرار می‌گیرد، آبرسانی به ۱۷ آب انبار و ذخیره ده هزار لیتی آب جهت مدیریت بحران، ایمن سازی شش کیلومتر از مسیر برق فشار قوی مزارع در چوپانان جهت حفاظت از پرندگان وابسته به کشتزار، تجهیز دو ایستگاه حفاظت از محیط زیست در بیاضه و چوپانان از جمله این موارد است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار