مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی استان اصفهان گفت: تمام نیروهای آتش‌نشانی با افتخار امسال هم مانند سال گذشته تلاش می‌کنند تا در محیط‌هایی که مسافران تجمع دارند و استراحت می‌کنند، سفر ایمنی را برایشان تضمین کنند.
کد خبر: ۷۲۷۸۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳ 23 March 2019

به گزارش تابناک به نقل از فارس، محسن گلابی با بیان اینکه تمام نیروهای آتش‌نشانی امسال هم مانند سال گذشته تلاش می‌کنند تا در محیط‌هایی که مسافران تجمع دارند و استراحت می‌کنند، سفر ایمنی را برایشان تضمین کنند افزود: مسافران از پیک‌نیک و وسایل گرمایشی که تولید گاز مونوکسیدکربن می‌کند مانند ذغال، اجاق گازهای مسافرتی، سیلندرها، بخاری‌های نفتی و علاء‌الدین داخل چادر استفاده نکنند زیرا باعث مسمومیت با گاز می‌شوند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی استان اصفهان با اشاره به اینکه مورد دیگری که مشکل‌ساز و باعث خفگی است، کمبود اکسیژن در چادرهای مسافرتی است، بیان کرد: چادرهای مسافرتی به خاطر جنس خاصی که دارند، هوا به داخل آن نفوذ نمی‌کند و اگر پیک‌نیک هم نبرند باز هم به دلیل اینکه 4 تا 5 نفر در این چادرها می‌خوابند با کمبود اکسیژن مواجه و دچار خفگی می‌شوند.

گلابی ادامه داد: مسافران باید توجه داشته باشند که نسبت به سایز چادرها، تعداد مناسبی از افراد در آن مستقر شوند تا مشکلی پیش نیاید و حتی زمانی که یک نفر هم داخل چادر بخوابد، باید یک روزنه‌ای باز باشد تا حرکت هوا وجود داشته باشد وگرنه باز هم دچار کمبود اکسیژن می‌شوند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی استان اصفهان در ادامه عنوان کرد: مورد دیگری که در سفرهای نوروزی داریم، اجتماع مردم در مکان‌هایی مانند میدان نقش‌جهان، سی‌وسه‌پل و مکان‌های تاریخی است که برای این موارد واحدهای سیاری را در ساعات پیک ترافیک مستقر کردیم، گشت‌های موتوری، خودروهای سواری و خودروهای سنگین در محل‌های معین شده، مستقر هستند که اگر حادثه‌ای رخ داد، بتوانیم امدادرسانی کنیم.

لحظات آخر سفر، بیشترین حوادث رخ می‌دهد

وی همچنین از تصادفات جاده‌ای به عنوان مورد دیگری از حوادث نوروز یاد کرد و تصریح کرد: دغدغه ما و همکارانمان در هلال احمر، عدم رعایت موارد ایمنی رانندگان در مسافرت است، رانندگان خواب‌آلوده می‌شوند ولی به خاطر اینکه زودتر برسند، استراحت ندارند و معمولاً در انتهای مسیر با یک بی‌احتیاطی حتی در حد خسارت مالی، سفر را تلخ می‌کنند.

گلابی با اشاره به اینکه بحث آمادگی و تنظیم خودرو برای سفر بسیار مهم است، از رانندگان خواست قبل از مسافرت، حتماً خودوری خود را معاینه و در صورت وجود مشکل نسبت به رفع آن اقدام کنند.

مسافران فقط در مجموعه باغ فدک، چادر بزنند

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی استان اصفهان با بیان اینکه شهرداری فقط باغ فدک را برای اسکان مسافران تعیین کرده است، خاطرنشان کرد: ما در هیچ نقطه‌ای از اصفهان اجازه چادر زدن نمی‌دهیم و شهرداری این موضوع را ممنوع کرده است، فقط در مجموعه گردشگری فدک اجازه برپایی چادر داده شده است و در صورت مشاهده برپایی چادر در مکان‌های دیگر، شهرداری با هماهنگی نیروی انتظامی جمع می‌کند.

وی در ادامه مطرح کرد: به مسافرانی که وارد مجموعه فدک می‌شوند، بروشور می‌دهیم و بنر هم نصب کردیم ولی باز هم با این احتمال که به بروشور و بنر توجه نکرده‌اند، مرتب با ترمومتر و حرارت‌سنج چادرها را هر شب تا صبح به صورت شیفتی چک می‌کنیم تا حرارت باعث نشود که مونوکسید کربن باعث مسمومیت و خفگی شود.

سال گذشته هیچ گازگرفتکی منجر به فوت در مجموعه فدک نبود

گلابی در ادامه اذعان داشت: اقدام جدید سازمان آتش‌نشانی این بود که در فراخوانی از آتش‌نشان‌های داوطلب کمک خواستیم و چند ماه است که این افراد آموزش می‌بینند و جلیقه‌های مخصوص برای آن‌ها تهیه کردیم و واحد داوطلبین اداره آموزش و پژوهش ما در این زمینه تلاش بسیاری کردند تا این داوطلبان در این شب‌ها به کمک آتش‌نشان‌ها بیایند و امسال مانند سال گذشته هیچ نوع گازگرفتگی که منجر به فوت شود در باغ فدک نداشته باشیم.

نیروهای آتش‌نشانی در مسیر زاینده‌رود و کوه صفه مستقر هستند

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی استان اصفهان با توجه به اینکه رودخانه زاینده‌رود در ایام نوروز جاری است، متذکر شد: همکارن غواصمان کل مسیر رودخانه را به صورت استقرار ثابت و متحرک، مخصوصاً در نقاط پرخطر مانند محوطه پل‌ها و منطقه ناژوان به صورت گشت‌های سواری و خودروهای مخصوص امداد و نجات غواصی، در حال گشت‌زنی هستند و همچنین با وجود اینکه در کوه صفه همیشه در طول سال اکیپ امداد و نجات فعال است ولی از روز 27 اسفند ماه تا پایان تعطیلات این استقرارها به صورت ویژه است که داخل محوطه کوه صفه خودروهای آتش‌نشانی هم مستقر هستند.

وی در پایان با اشاره به روز طبیعت، اعلام کرد: روز 13 فروردین، روز طبیعت است که تمهیداتی برای این روز داریم از جمله گشت‌های موتورسوار و دوچرخه‌سوار که با خاموش‌کننده‌ها داخل پارک‌ها و در بین جمعیت به صورت سوار بر دوچرخه و یا پیاده حرکت می‌کنند و در صورت مواجهه با مشکل، سریع عمل می‌کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار