رئیس صنف بافندگان نساجی اصفهان:
رئیس صنف بافندگان نساجی اصفهان گفت: به علت گران شدن و سه یا حتی چهار برابر شدن قیمت مواد اولیه در سال 97، تولیدات اغلب واحدها کاهش یافته است.
کد خبر: ۷۲۸۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ 24 March 2019

به گزارش تابناک به نقل از فارس، ابراهیم شیشه‌گر اظهار کرد: به علت گران شدن و سه یا حتی چهار برابر شدن قیمت مواد اولیه در سال 97، تولیدات اغلب واحدها با مشکل مواجه شده و تولیدات کاهش یافته است.

رئیس صنف بافندگان کارگاه‌های نساجی اصفهان ادامه داد: صحبت‌هایی در خصوص تأمین مواد اولیه این کارگاه‌ها صورت گرفته اما اقدامی تا کنون انجام نشده است و کارخانه‌هایی که با ارز 4 هزار و 200 تومانی ثبت سفارش انجام داده بودند نیز هنوز بلاتکلیف هستند و مابه‌التفاوت ارزی از آن‌ها خواسته شده است.

شیشه‌گر تأکید کرد: قیمت مواد اولیه در این مدت روندی کاملاً صعودی داشته است و کارخانه‌های تولیدکننده مواد اولیه که اغلب در داخل کشور نیز وجود دارند، مواد اولیه را صادر می‌کنند.

وی افزود: باید نظارتی کلی صورت پذیرد که مشخص شود این مواد اولیه به کجا می‌رود و چرا در اختیار تولیدکننده داخلی قرار نمی‌گیرد.

رئیس صنف بافندگان کارگاه‌های نساجی یادآور شد: مواد پلی‌استر که نیاز اساسی این صنف است به دلیل رشد قیمت ارز اکثراً صادر می‌شود و کارخانه‌های داخلی در تأمین آن مشکل دارند.

شیشه‌گر متذکر شد: افزایش قیمت ارز باعث رشد قیمت محصولات صنف نساجی شده و رونقی نسبی را در بازار ایجاد کرده اما سایر مشکلات کارگاه‌ها به قوت خود باقی است و تولیدات واحدها مجموعاً کاهش یافته است.

وی اعلام داشت: اگر مواد اولیه وجود داشته باشد و نقدینگی در اختیار کارگاه‌ها قرار گیرد فرصت مناسبی برای افزایش سهم بازار پارچه ایرانی و رونق تولید ملی وجود دارد اما تا کنون این مشکلات رفع نشده‌اند و تولیدکننده ایرانی نتوانسته وضعیت خود را بهبود بخشد.

رئیس صنف بافندگان کارگاه‌های نساجی در پایان گفت: به طور متوسط، نساجی‌ها با 30 یا 40 درصد ظرفیت خود در حال فعالیت هستند و صنف بافندگان نساجی در تلاش است تا مشکل تأمین مواد اولیه را در سال جدید برطرف کند و پیگیری‌های لازم را در این زمینه انجام داده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار