کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: نقشه‌ها نشان می‌دهد سیستم ناپایدار همچنان برای امروز روی منطقه فعال خواهد بود و موج ناپایداری با شدت ضعیف تر در پایان هفته در اصفهان فعال خواهد شد.
کد خبر: ۷۲۸۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱ 26 March 2019

به گزارش تابناک، زهرا سیدان با اشاره به فعالیت سامانه بارشی قدرتمند روی استان، اظهار داشت: شاهد بارش‌های بسیار خوب طی 24 ساعت گذشته در اکثر نقاط استان بودیم.

وی افزود: بیشترین میزان بارش از سمیرم با 108.2 میلیمتر باران  ثبت شد که مجموع بارش آن در 24 ساعت، بسیار خوب بوده است.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه در نواحی دیگر استان هم بارش فراوانی داشتیم، گفت: در بویین میاندشت 81 میلیمتر، خوانسار 74.2 میلیمتر بارش باران و 12 سانتی‌متر برف، فریدون‌شهر 59.6 میلیمتر بارش باران و 18 سانتی‌متر بارش برف، داران 62.6 میلیمتر، نطنز 46.1 میلیمتر و شهر اصفهان هم 39.9 میلیمتر بارش گزارش شده است.

وی ادامه داد: نقشه‌ها نشان می‌دهد سیستم ناپایدار همچنان برای امروز روی منطقه فعال خواهد بود و برای 24 ساعت آینده تداوم بارش باران و در مناطق سردسیر استان بارش برف را خواهیم داشت.

سیدان تصریح کرد: بارش برف در مناطق غربی از صبح امروز آغاز شده و تا بعد از ظهر همچنان روی مناطق غربی، مرکزی، شمالی و جنوبی فعال است.

وی با اشاره به اینکه سامانه بارش‌زا در بخش‌های شمالی، شرقی و جنوبی از بعد از ظهر تا اواخر وقت امشب و اوایل فردا صبح فعال است، اظهار داشت: بیشتر در بخش‌های شمالی، شرقی و جنوبی فعالیت می‌کند و در نهایت فردا از استان خارج می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: وزش باد شدید هم از پدیده‌های امروز است که احتمال طوفان لحظه‌ای به خاطر باد شدید وجود دارد و رگبار و رعد و برق و احتمال تگرگ هم پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی، روان آب، سیلابی شدن مسیل‌ها در اکثر نقاط استان به ویژه مناطق شمالی، شرقی و جنوبی وجود دارد.

سیدان با بیان اینکه کاهش 4 تا 6 درجه‌ای دما را پس از خروج سامانه از استان، خواهیم داشت، گفت: بر این اساس بیشینه دمای امروز اصفهان 10 درجه سانتیگراد و کمینه دمای فردا صبح 4 درجه سانتیگراد خواهد بود.

وی ادامه داد: روز چهارشنبه، شرایط بارش ضعیف می‌شود و آسمان تا قسمتی ابری گاهی افزایش و وزش باد را داریم و روز پنج‌شنبه و جمعه یک موج ناپایدار دیگری از استان عبور می‌کند که به شدت موج شب گذشته نیست و بارش‌های ضعیفی در مناطق جنوبی و غربی به همراه دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار