رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: با وجود جدی بودن خطر سیل در خوزستان، به نظر می رسد دریچه‌های تونل اول و دوم کوهرنگ به طور کامل باز نیست تا میزان بیشتری از آب را به سمت سد زاینده رود منتقل کند.
کد خبر: ۷۲۹۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰ 30 March 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایمنا: سید ناصر موسوی لارگانی در توضیح اظهارات صبح امروز خود در جلسه «بررسی نیاز آبی کشاورزان غرب و شمال استان اصفهان» پیرامون ضرورت انتقال فوری بخشی از آب حوضه آبریز کارون از طریق تونل یکم و دوم کوهرنگ به حوضه زاینده‌رود،اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به بارندگی های اخیر، حجم آبی که به سمت استان خوزستان سرازیر شده ممکن است خطرات زیادی را برای مردم این شهر پدید آورد.

وی افزود: این در حالی است که به نظر می رسد دریچه‌های تونل اول و دوم کوهرنگ به طور کامل باز نیست تا آب را به سمت سد زاینده رود منتقل کند.

لارگانی تأکید کرد: این در حالی است که انتقال میزان بیشتری آب از تونل‌های یکم و دوم درشرایط کنونی، هم خطر سیلاب را در چند روز آینده  در خوزستان کاهش می دهد و هم بحران خشکسالی کشاورزان استان اصفهان را کمتر خواهد کرد.

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان ادامه داد: دولت باید تونل‌های را برای فلات مرکزی پیش بینی کند که دریچه های آن در شرایط خشکسالی به صورت کامل مسدود باشد و در زمان هایی مانند حال حاضر که سیلاب مهیبی به سمت استان‌های خوزستان، لرستان و چهارمحال و بختیاری سرازیر می شود، آب های سرگردان را به شمال فلات مرکزی و استان اصفهان هدایت کند.

جلسه «بررسی نیازهای آب کشاورزان غرب و شمال استان اصفهان»، صبح امروز شنبه-۱۰ فروردین- با حضور نمایندگان مردم اصفهان، فلاورجان، خمینی‌شهر، شهرضا، مبارکه و شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
اینها دریچه ندارند یک سد انحرافی دارند و یک تونل تمام اب منتقل می شود...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار