معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: با توجه به نزول رحمت الهی و بارندگی‌های هفته اخیر آمار بارندگی استان در سال زراعی جاری به 311.2 میلی متر رسیده و تالاب ها به نسبت پاییز و زمستان سال گذشته آبگیری مطلوبی داشتند.
کد خبر: ۷۳۰۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸ 01 April 2019

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس: بارندگی های سیل آسای هفته گذشته موجب شد اغلب تالاب ها و دریاچه های استان فارس پُر آب شوند و پس از سالها خشکی و کم آبی جان تازه ای بگیرند.

نبی الله مرادی میزان آبگیری تالاب بختگان را 30%، دانسته و افزود: میزان آبگیری تالاب مهارلو نزدیک به 90% و تالاب ارژن نیز 60% گزارش شده است.

همچنین بیش از نیمی از تالاب طشک و کمجان طی دو روز گذشته آبگیری شده است و دریاچه کافتر در شمال استان فارس نیز 20% آبگیری شده است اما متاسفانه بارش باران اخیر تاثیری در آبگیری تالاب پریشان نداشته و این تالاب کماکان خشک است.

معاون اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس اضافه کرد : چند چشمه جوشان در اطراف پریشان وجود دارد که با افزایش بارندگی ها آب مناسبی به این دریاچه سرازیر می‌کند اما از آنجا که جنس زمین در دریاچه پریشان حالت تورب و پیت دارد آب مناسب در آن جمع نشده است.

مرادی اضافه کرد : در عین حال ورود آب و مرطوب ماندن خاک تورب در پریشان می تواند منطقه را از خودسوزی خاک ها و بروز آتش سوزی و آلودگی های زیست محیطی حفظ کند.

به گفته وی، دریاچه های فصلی پراکنده در سایر مناطق نیز در بارندگی های اخیر آبدار شده است.

بر اساس اعلام هواشناسی استان فارس میانگین بارندگی این استان از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 311.2 میلیمتر بوده که مقایسه این آمار با سال زراعی گذشته که 94.6 میلیمتر بود، افزایش 229 درصدی نشان می دهد.

وی اظهار امیدواری کرد با بارش های پیش رو میزان آبگیری تالاب های فارس افزایش یافته و شرایط مساعدتری بیایند.

 

برچسب ها: تالاب ، فارس ، بختگان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار