معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: بیش از ۱۵۰ پخش سیلاب و بند خاکی در ۱۵۰ نقطه استان در اثر بارش‌های اخیر آبگیری و از تخریب و خطرات سیل جلوگیری کردند.
کد خبر: ۷۳۱۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴ 05 April 2019

به گزارش تابناک، ابوطالب امینی با اشاره به اینکه اثر بارش‌های رگباری روزهای اخیر در استان اصفهان، 150 بند خاکی و پخش سیلاب استان به ظرفیت 60 میلیون متر مکعب آبگیری شده گفت: در طول دو دهه بیش از 150 بند خاکی و پخش سیلاب در 150 نقطه سیل‌خیز و خطرناک استان برای کنترل سیلاب احداث شده که  20 مورد آنها در سال مالی 97 از محل صندوق ذخیره ملی ساخته شده است.

به گفته معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با بیان اینکه این سیلاب‌بندها در مناطقی چون دهاقان، سمیرم، فریدون‌شهر، فریدن، چادگان، کاشان، شهرضا و ... وجود دارند این در حالی است که با این بندها از خطراتی که در این حوزه‌ها به علت بارندگی و سیل رخ می‌دهد، جلوگیری می‌شود.

امینی با بیان اینکه حجم کلی آب نزدیک به 60 میلیون‌ متر مکعب بود و سیلابی کنترل شده بیش از 150 تا 200 میلیون متر مکعب بود اضافه کرد: چون سیلاب کنترل و بعد رهاسازی شد و به خاطر شکسته شدن انرژی قدرت تخریب هم پایین آمد و برای همین در زیردست این مناطق هیچ مشکلی به وجود نیامد.

وی با اشاره به وجود بیش از 150 سیلاب بند، اظهار داشت: کنترل سیلاب در این مناطق صورت گرفت و از تخریب‌ها جلوگیری کرد و همچنین این حجم آب تغذیه سفره‌ها را نیز به دنبال داشته است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان خاطرنشان کرد: بر اثر بارش‌های اخیر، برخی از بندها و پخش سیلاب‌های استان شامل طالخونچه، مبارکه، طامه نطنز و جبر کوهپایه نیز بعد از 10 سال سیراب شدند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار