جهانگیری، در گفت و گوی تلفنی جداگانه با استانداران خوزستان و لرستان و نیز سرپرست استانداری گلستان بر ضرورت همکاری و هماهنگی هر چه بیشتر میان مردم و نهادهای امدادی و آمادگی دستگاه های اجرایی تاکید کرد.
کد خبر: ۷۳۱۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۵ 06 April 2019

به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهوری، «اسحاق جهانگیری» امروز(17 فروردین) در این گفت و گوی تلفنی آخرین وضعیت مناطق سیل زده و نحوه امداد رسانی به سیل زدگان را بررسی کرد.

 

وی همچنین ضمن تاکید بر لزوم اجرای تصمیمات اتخاذ شده در جلسات ستاد مدیریت بحران این استان ها به منظور کاهش خسارات و آسیب ها بر ضرورت همکاری و هماهنگی هر چه بیشتر میان مردم و نهادهای امدادی و دستگاه های اجرایی تاکید کرد.


معاون اول رییس جمهوری با یادآوری فعالیت سامانه جدید بارشی در کشور، لزوم آمادگی بیش از پیش هموطنان و دستگاه های مسئول برای مقابله با حوادث احتمالی را خاطرنشان و بر ادامه تلاش بی وقفه مدیران این استان ها برای خدمت رسانی به مردم و رفع موانع تاکید کرد.


جهانگیری در این تماس های تلفنی بار دیگر بر آمادگی کامل دولت برای جبران خسارات ناشی از سیل های اخیر تاکید کرد.


در اثر سیل روز دوشنبه 12 فروردین در لرستان رودخانه های این استان در شهرستان های مختلف طغیان کرد و ککنون برق، آب و گاز بسیاری از مناطق شهری و روستایی قطع شده، پل های بسیاری در مسیرهای اصلی و فرعی فروریخته و بسیاری از روستاهای سیل زده از جمله در شهرستان پلدختر، دلفان، الیگودرز و دوره چگنی راه دسترسی ندارند.


برآورد اولیه از خسارت سیل اخیر در لرستان 15 هزار میلیارد ریال است و بر اساس اعلام پزشکی قانونی تا کنون 14 نفر در این سیل جان خود را از دست داده اند ولی هنوز گزارش رسمی مبنی بر تلفات جانی در پلدختر اعلام نشده است که همین می تواند ناشی از اطلاع رسانی خوبی باشد که قبل از سیل در این منطقه صورت گرفته است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار