نصف جهان در میان تیترها؛
تابناک: سالانه تنها ۱۰۰ هزار خودرو معاینه فنی می‌شوند و این امر بیانگر انجام معاینه بر روی تنها ۲۰ درصد از خودروها در استان اصفهان است.
کد خبر: ۷۳۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷ 07 August 2015
به گزارش تابناک اصفهان، خبرهای این هفته اصفهان کمی بوی بنزین به خود گرفت.
مدیرکل محیط زیست استان اصفهان در انتقاد به پالایشگاه اصفهان از کاهش 15 درصدی توزیع بنزین یورو4 در جایگاه های سوخت استان اصفهان گلایه کرد و گفت: در صورت بروز هرگونه مشکل در آلودگی هوای استان، پالایشگاه باید پاسخگو باشد.

اما پالایشگاه اصفهان در این رابطه گفت که تولید و توزیع در پالایشگاه اصفهان تغییری نکرده است و اگر مشکلی در توزیع وجود به شرکت پخش فرآورده های نفتی استان بازمیگردد.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه اصفهان در مورد این مشکل گفت: به دلیل مشکلی که در سوخت گیری دو جایگاه سوخت در استان بروز کرده است، توزیع بنزین یورو 4 با کاهش روبرو شد.

همچنین در این هفته جشنواره فیلم کودک و نوجوان با دو تکه شدن بخشی از آن در اصفهان ماند و بخشی دیگر به شهر همدان منتقل شد.

بنابر تصمیم ستاد جشنواره فیلم کودک و نوجوان قرار شد تا امسال اصفهان میزبان جسنواره کودک و همدان میزبان جشنواره فیلم نوجوان باشد.

این هفته اصفهان میزبان شهدای غواص استان بود و تشییع پیکر پاک این شهدا که در شهرستان های مختلف استان صورت گرفته است و هنوز هم ادامه دارد. این تشییع تا رسیدن به شهر اصفهان تا شب شهادت امام صادق (ع) ادامه دارد.

پژوهشگر موسسه رویان از بازسازی قوچ وحشی در حال انقراض قمیشلو خبر داد.

وی با بیان اینکه طرح این بازسازی با توجه به امکان شبیه سازی گوسفند به شکل بین گونه‌ای است به این معنا که جنین یک حیوان را در بدن حیوانی از گونه دیگری پرورش دهند، گفت: بدین شکل این طرح از هشت سال پیش با کمک سازمان محیط زیست در حال انجام بود و تنها نیاز به یک سلول از این حیوان بود که توسط این سازمان در اختیار پژوهشگاه قرار گرفت.

خزایی با اشاره به اینکه محققان پژوهشگاه رویان ۴ مرتبه در این زمینه تلاش کردند، اضافه کرد: مشکلی در این زمینه وجود داشت بدین شکل که جنین قوچ در بدن گوسفند تشکیل می شد اما مرده به دنیا می آمد.

وی اظهار داشت: در تاریخ ۳۰ تیرماه بالاخره همکاران پژوهشکده رویان توانستند جنین این قوچ را به شکل زنده به دنیا بیاورند که دستاوردی بسیار مهم محسوب می شود و در آینده نیز این روش می تواند در مورد دیگر حیوانات به کار گرفته شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در اصفهان روزانه می توان ۵ هزار خودرو را معاینه فنی کرد و سیستم نظارتی خوبی هم برای این بخش طراحی شده است، افزود: این در حالی است که در حال حاضر سالانه تنها ۱۰۰ هزار خودرو معاینه فنی می‌شوند و این امر بیانگر انجام معاینه بر روی تنها ۲۰ درصد از خودروها در استان اصفهان است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار