کد خبر: ۷۳۲۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹ 08 April 2019
تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
سیل صدا و سیما را از تبار خود جدا نکرد

غلامرضا ظریفیان فعال سیاسی اصلاح طلب که علی‌رغم همه نواقص موجود، اطلاع رسانی در خصوص سیل را مثبت ارزیابی می‌کند. او در گفت وگو با «آزادی» گفت: «سیل در زمانی رخ داد که متأسفانه یکی از طولانی‌ترین ایام تعطیلات روزنامه‌ها بود. این در دنیا کم نظیر است که رسانه‌های مکتوب که بسیار تأثیرگذار هستند، هفده روز تعطیل باشند و این تعطیلی خلأ بزرگی در پوشش اخبار سیل ایجاد کرد. فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی این مسئولیت را به عهده گرفتند و می‌توان گفت، با توجه به امکانات و محدودیت‌های موجود به خوبی از پس این امر برآمدند. آن‌ها توانستند به نوعی رنج و سختی حاصل از سیل را به مردم منتقل کنند.»

وی افزود: «گاهی به خاطر اینکه ما اساسا برای شرایط حساس آموزش ندیده‎ایم در انتشار برخی اخبار بزرگنمایی شد و با ایجاد وحشت همراه بود. با همه این‌ها می‌توان گفت که جای خالی رسانه‌های مکتوب به خوبی توسط رسانه‌های مجازی پر شد».ظریفیان در ارزیابی عملکرد صدا‌وسیما نیز گفت: «صدا و سیما روال خاص خود را در انتقال اخبار دارد و قاعدتا بر اساس پروتکل خود عمل می‌کند و چهارچوب یا محدودیت‌های خودش را دارد. با همه این‌ها از لحاظ اطلاع رسانی بد عمل نکرد و توانست با درنظر گرفتن حساسیت‌ها و ملاحظاتی که برای عدم انتقال درد و رنج به مردم وجود دارد، کار کند. به نظر من شبکه‌های استانی نیز در پوشش اخبار خوب عمل کردند».

وی در رابطه با برنامه‌ها و اظهارنظر‌هایی که در رسانه‌ملی طرح شد و مورد انتقاد قرار گرفت، گفت: «نباید فراموش کنیم که این سامانه اطلاع رسانی تبار و سابقه‌ای دارد و یک حادثه نمی‌تواند موجب جدایی آن از تبار خود شود. ذهنیت مردم نیز از صدا و سیما براساس همین پیشینه است و عملکرد آن را با توجه به آن ارزیابی می‌کنند. کسی انتظار ندارد که با وقوع سیل صدا و سیما از شیوه همیشگی خود فاصله بگیرد، زیرا این سازمان همیشه نگاه جناحی و سلیقه‌ای نداشته است. اگر با دولتی خوب بوده، همه ناهنجاری‌های را نادیده گرفته و اگر با دولت بد است، همه خطا‌ها را بزرگنمایی منعکس کرده است. اکنون انتظار نداشتیم که روال همیشگی خود را کنار گذشته و به شیوه دیگری عمل کند. مردم این را خوب می‌دانند و بر اساس آن ارزیابی می‌کنند. با همه این اوصاف، می‌توان در یک نگاه کلان گفت که این سازمان نیز در اطلاع رسانی در مورد سیل موفق بود».

 
پشت پرده لشکرکشی نظامی در لیبی از زبان امیر عبداللهیان

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل راه‌حل لیبی را سیاسی دانست و گفت: لشکرکشی نظامی شرایط لیبی را پیچیده‌تر می‌کند. حسین امیرعبداللهیان در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «‏راه حل در لیبی صرفاً سیاسی است. لشکرکشی نظامی شرایط این کشور را پیچیده‌تر خواهد کرد. آمریکا می‌خواهد نسخه دیگری از تلاش برای بی ثبات سازی در ونزوئلا را هم زمان در لیبی و به حساب عربستان تکرار کند.»
 
بدمان نمی‌آید بررسی پالرمو و CFT طول بکشد

باهنر در پاسخ به این که عده‌ای می‌گویند نظر این است که پالرمو و سی اف تی تصویب نشود، آیا این حرف صحت دارد یا خیر، گفت: مجمع که اگر نظرش این بود که تصویب نشود که می‌گفتند نشود، ولی هنوز نگفته است که نشود و دارد بررسی می‌کند. ما دو جلسه بحث مفصل کردیم و در حال بررسی هستیم. باهنر اضافه کرد: در ضمن این‌ها چهارماه فرصت داده بودند و در این چهارماه به این دلیل که لایحه مبارزه با پولشویی تصویب شد و مجمع هم تأیید کرد و ابلاغ شد خیلی از این مشکلات حل شد و آن‌ها هم دوباره تمدید کردند. ما هم در حال بررسی هستیم. از طرف دیگر علاوه بر اینکه بررسی این‌ها زمان می‌برد ما هم بدمان نمی‌آید که این مسأله مقداری طول بکشد تا ببینیم بالاخره اروپایی‌ها در رابطه با برجام چه می‌کنند. وی تأکید کرد: باید ببینیم اروپایی‌ها که یک مدلی را درست کرده‌اند آیا این به نتیجه می‌رسند یا نمی‌رسند. یعنی همیشه آن‌ها برای ما نباید شرط بگذارند بلکه ما هم تا زمانی که ببینیم اروپایی‌ها چه عکس‌العملی در این کار غیرمنطقی، غیرحقوقی و غیر مستدلی که آمریکا کرده و یک‌طرفه از برجام بیرون رفته نشان می‌دهند، می‌گوییم داریم بررسی می‌کنیم. اروپایی‌ها باید جبران کنند ببینیم اروپایی‌ها چطور جبران می‌کنند ما بر این اساس جلو می‌رویم و بررسی می‌کنیم.
 
عارف: در مواقع بحرانی همدیگر را متهم نکنیم

رئیس فراکسیون امید مجلس گفت: باید در مواقع بحرانی به جای متهم‌ کردن یکدیگر با همدلی و وفاق و با همراهی مردم نوع‌دوست بر مشکلات فائق آییم. محمدرضا عارف در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «فراکسیون امید طرحی دو فوریتی را با موضوع تخصیص منابع به مناطق سیل زده و چگونگی نظارت بر دستگاه‌های اجرایی تهیه و به مجلس ارائه می‌کند. بعدازظهر روز شنبه به همراه برخی نمایندگان فراکسیون امید جلسه فوق‌العاده برای بررسی راهکار‌های تأمین منابع برای مناطق سیل‌زده و با حضور نمایندگانی از سازمان برنامه بودجه و مرکز پژوهش‌ها داشتیم. مقرر شد فراکسیون امید طرح دو فوریتی را برای مدیریت بحران، تخصیص بودجه و نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی در جلسه مجمع عمومی امروز مطرح و بعد در همان روز به مجلس تقدیم کند تا در صورت تصویب نمایندگان مجلس نقش موثرتری در بحران سیل و حوادث دیگر داشته باشد. باید در مواقع بحرانی به جای متهم ‌کردن یکدیگر با همدلی و وفاق و با همراهی مردم نوع‌دوست بر مشکلات فائق آییم.»
 
توضیح وکیل متهمان پرونده دکل نفتی درباره حکم صادره

وکیل مدافع متهمان پرونده دکل نفتی گفت که حکم صادره در این پرونده غیر قطعی است. محمود علیزاده طباطبایی در گفت وگو با ایسنا، با توجه به انتشار خبری مبنی بر حکم متهمین پرونده موسوم به دکل نفتی، اظهار کرد: حکم متهمان پرونده صادر شده است، اما با توجه به اینکه حکم هنوز قطعی نشده، از بیان جزئیات حکم معذورم و صرفا مراجع قضایی می‌توانند در رابطه با احکام صادره در این پرونده اطلاع رسانی کنند. وی افزود: همان طور که در گذشته گفته‌ام قرار نیست پولی به خزانه بازگردانده شود.
 
جهانگیری: خلیج فارس را به سوریه وصل می‌کنیم

معاون اول رئیس جمهور گفت: خلیج فارس را از عراق به سوریه و مدیترانه از طریق ریلی و جاده‌ای وصل خواهیم کرد. معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: خوشبختانه در سفر نخست‌وزیر عراق اتفاقات بسیار مهم راهگشایی برای توسعه روابط دو کشور انجام شد و شاهد توافقات مناسبی در این زمینه بودیم. امیدواریم فعالان اقتصادی، بازرگانان و بخش خصوصی دو کشور برای استحکام روابط تلاش و گام‌های مهمی را بردارند. وی افزود: حضور چشمگیر بازرگانان و فعالان اقتصادی در این همایش به آن معنا که توجه ویژه‌ای به روابط و احترام خاصی به هیأت عراقی دارند تا جایی که علاوه بر این سالن دو سالن دیگر مملو از حاضران است. جهانگیری گفت: در نبرد با داعش و گروه‌های تروریستی پیروز و سربلند از آن بیرون آمدیم و اکنون باید اقدامات بعدی را برای بازسازی و توسعه عراق داشته باشیم. جمهوری اسلامی ایران در این نبرد و در حمایت از مردم و دولت عراق در برابر تکفیری‌ها و گروه‌های تروریستی حضور داشته و مفتخر است که این پیروزی در عراق به نتیجه رسیده است. وی بیان کرد: ما همواره از استقلال، تمامیت ارضی، ثبات سیاسی و امنیتی و توسعه و بازسازی عراق حمایت خواهیم کرد. امیدواریم در دوران پساداعش در توسعه و بازسازی عراق برای عبور موفقیت‌آمیز از چالش پیگیری‌های لازم را داشته باشیم. معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: ما در این مسیر برای سرعت‌بخشی به نوسازی و توسعه عراق آماده هستیم و همکاری دوجانبه و چندجانبه منطبق با سیاست دولت عراق را ادامه می‌دهیم ایران، عراق جدید را پلی برای همکاری و شراکت همه کشور‌ها می‌داند که به استقلال پایبند است و به رأی ملت ایران احترام می‌گذارد.
 
ضرب و شتم شدید پناهجویان ایرانی و افغان در یونان

به دنبال شایعاتی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، ده‌ها نفر از مهاجران که از مناطق مختلف یونان آمده اند، در روز‌های اخیر مقابل اردوگاه دیاواتا در نزدیکی تسالونیکی تجمع کرده اند. بر اساس این شایعات، سازمان‌های مدافع حقوق بشر برای کمک به مهاجران برای عبور از مرز یونان و مقدونیه و رفتن به سایر کشور‌های اروپایی اعلام آمادگی کرده اند. این مهاجران گشوده شدن گذرگاه‌های مرزی را در ایدومنی خواستارند. یکی از خبرنگاران خبرگزاری فرانسه اعلام کرد بعد از این که دو دستگاه اتوبوس صبح شنبه برای انتقال بخشی از معترضان به سایر اردوگاه‌های واقع در شمال یونان محل را ترک کردند، یک گروه ۸۰۰ نفری از مهاجران که باقی مانده بودند، به ماموران پلیس که از عزیمت آن‌ها به طرف مرز جلوگیری می‌کردند، سنگ پرتاب کردند. نیرو‌های پلیس برای مقابله با مهاجران به طور پراکنده از گاز اشک آور استفاده کردند. روز جمعه نیز مهاجرانی که در میان آن‌ها خانواده‌های دارای کودکان کم سن و سال وجود داشتند، بار دیگر تلاش کردند به زور از مرز عبور کنند و مأموران پلیس با استفاده از گاز اشک آور و نارنجک‌های صوتی به مقابله با آن‌ها پرداختند. وزیر مهاجرت یونان اعلام کرد مهاجران با خبر‌های جعلی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، فریب خورده اند. روز قبل وی یادآور شده بود، مرز‌ها باز نخواهد شد. اولیور اسپاسووسکی، وزیر کشور مقدونیه نیز اعلام کرد، از روی احتیاط امنیت در مرز را تقویت کرده است. وی روز جمعه اعلام نموده بود ما پیش بینی نمی‌کنیم ناآرامی‌هایی به وجود آید. اما امنیت در مرز‌ها را افزایش می‌دهیم، زیرا این وظیفه ماست.
 
بندر لاذقیه سوریه به ایران واگذار می‌شود؟

آسیا‌تایمز ادعا کرده است که بندر لاذقیه سوریه به طور رسمی به ایران واگذار می‌شود. بر اساس خبر آسیاتایمز این اقدام در پی درخواست رسمی تهران از دولت سوریه برای استفاده از ظرفیت بندر لاذقیه در صادرات برخی محصولات به این کشور از سوی دمشق انجام شده است. از زمان شروع جنگ داخلی در سوریه ایران همواره روابط بسیار مستحکمی را با دمشق داشته است و این روابط پس از سفر بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، به ایران در ماه فوریه، بسیار گرم‌تر نیز شده است. در این سفر دو طرف توافق کرده اند که یک اتاق بازرگانی مشترک ایجاد کرده و یک بانک مشترک نیز تأسیس کنند. قرار است ایران در لاذقیه یک نیروگاه بسازد و از سوی دیگر انبوه سازان ایرانی حق ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی را در نزدیکی دمشق دریافت کمرده‌اند. ایران قرار است مواد سوختی از سوخت خودرو گرفته تا سوخت خانه‌ها را پس از آغاز به کار بندر لاذقیه به سوریه صادر کند. جاشوآ لاندیس، استاد دانشکاه اوکلاهامای آمریکا، طی مصاحبه‌ای گفته است برای تهران که با مشکل تحریم‌های آمریکا روبرو شده دسترسی دراز مدت به دریای مدیترانه پتانسیل تغییر دادن شرایط بازی تحریم‌ها به نفع ایران را ایجاد می‌کند. همه کشور‌ها امروزه به دنبال ایجاد راه‌های مشابه راه ابریشم بوده و بنادر جای خوبی برای شروع این راه‌ها هستند. وی معتقد است ایران به دنبال ایجاد یک اقتصاد منطقه‌ای قوی از طریق ساخت بزرگراه‌ها، خطوط لوله انتقال حامل‌های انرژی، و تجارت با کشور‌های منطقه است.
 
سفر قریب‌الوقوع رئیس بانک مرکزی به عراق

زوزیر صنعت، معدن و تجارت رحمانی از سفر قریب‌الوقوع رئیس بانک مرکزی به عراق خبر داد و گفت: ما در بخش استاندارد که یکی از موانع صادرات بوده به تفاهم‌های خوبی دست پیدا کردیم. رضا رحمانی در نشست مشترک اقتصادی و تجاری ایران و عراق در اتاق بازرگانی ایران گفت: خرسندیم که این سفر یک ماه بعد از سفر ریاست جمهوری اسلامی ایران صورت پذیرفت که یک سفر تاریخی خواهد بود. وی ادامه داد: در سفری که با رئیس‌جمهور داشتیم چند تفاهم‌نامه از جمله مسأله راه آهن و روادید امضا کردیم. همچنین صورت‌جلسه همکاری میان وزارت صمت و وزارت بازرگانی عراق امضا شد که بخشی اجرایی شده و بخشی مقدمات اجرای آن فراهم شده و صحبت‌هایی هم با وزیر بازرگانی انجام شده که در این جلسه هم حضور دارند. وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: این سفر باعث شد یک قدم بزرگ به جلو حرکت کنیم و در برنامه داریم که مبادلات تجاری دو کشور را تا سال ١٤٠٠ به ٢٠ میلیارد دلار افزایش دهیم. رحمانی گفت: در خصوص تشکیل کمیته مشترک بازرگانی روز گذشته جلسه‌ای نسبتا مفصل تشکیل دادیم و نفرات هم مشخص شدند. همچنین در حوزه نوسازی صنایع عراق تفاهم کردیم. در همین راستا، اجرای یادداشت‌های تفاهم قبلی هم به روز شده است.

فرمانده سپاه آمریکا را تهدید کرد

فرمانده کل سپاه در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر اقدام احتمالی امریکایی‌ها در قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی تأکید کرد: در صورت چنین حماقتی، ارتش و نیرو‌های امنیتی امریکا در منطقه غرب آسیا، دیگرآرامش امروز را نخواهند داشت. در پی انتشار برخی اخبار مبنی بر اقدام احتمالی امریکا در قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی از روز دوشنبه (فردا)، سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه "واکنش سپاه در قبال این اقدام امریکایی‌ها چه خواهد بود؟ " گفت: اگر امریکایی‌ها چنین حماقتی کنند و امنیت ملی ما را به مخاطره بیندازند، مطابق سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی ایران اقدامات مقابله به مثل را عملیاتی و در دستور کار قرار خواهیم داد. وی تصریح کرد: در چنین شرایطی دیگر ارتش و نیرو‌های امنیتی امریکا در منطقه غرب آسیا از آرامش امروز برخوردار نخواهند بود.

روایت روحانی از دلار ۶ هزار تومانی

حسن روحانی: وقتی قاچاق گازوئیل یا بنزین در استان‌های مرزی ما می‌شود به خاطر تفاوت قیمت است. این تفاوت قیمت دو سال و پنج سال پیش هم بود. من یک وقتی گفتم این تفاوت قیمت باعث قاچاق می‌شود. آقایی گفته بود: «خب؛ دلار گران شده و به خاطر این بوده» نه وقتی که دلار هم ارزان بود باز هم قاچاق می‌شد. اگر شرایط ما عادی بود و تحریم نبودیم امسال قاعدتاً قیمت دلار حدود ۶ هزار تومان بود و اگربه طور طبیعی جلو می‌آمدیم شما حساب کنید به قیمت‌های امروز هم قیمت سوخت ما با کشور‌های همسایه قابل مقایسه نیست.

تکذیب سخنان جنجالی امام جمعه سوسنگرد درباره غرق شدن این شهر

بعدازظهر امروز خبری به نقل از امام جمعه سوسنگرد منتشر شده بود، مبنی بر اینکه سوسنگرد تا شب غرق خواهد شد. در متن این خبر آمده بود: حجت‌الاسلام شمیل پور گفت: مسئولین باید مردم راقانع کنند که از خانه‌های خود خارج شوند! بسیاری از مردم یا خطر را جدی نمی‌گیرند و یا به خاطر اینکه دوست ندارند خانه و وسایل خود را ترک کنند، مقابل نیرو‌های انتظامی ایستادگی می‌کنند. حجت‌الاسلام علی شمیل پور، امام جمعه سوسنگرد، در مورد چگونگی وضعیت شهرستان سوسنگرد گفت: در حال حاضر دبی آب رودخانه هزار مترمکعب در ثانیه است که طبق گزارشی که به ما رسیده اواخر امشب به دو هزار مترمکعب بر ثانیه می‌رسد و با وجود این حجم از آب اکثر روستا‌های دشت آزادگان به زیر آب می‌روند؛ به همین جهت استاندار خوزستان دستور تخلیه چهار شهر سوسنگرد به همراه روستا‌ها را صادر کرده که ما این دستور را به مردم ابلاغ کردیم و مردم نیز در حال جابجایی هستند. با این حال، ساعتی بعد امام جمعه سوسنگرد خبر منتسب به وی مبنی بر ورود سیل به شهر سوسنگرد را تکذیب کرد.

زمان برگزاری کنکور ارشد ۹۸ تغییر نمی‌کند

سازمان سنجش آموزش کشور طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ضمن ابراز همدردی با هموطنان عزیزی که در جریان سیل اخیر در بخش‌هایی از شهر‌ها و استان‌های کشور، دچار خسارت شده‌اند، بدین ‌وسیله به اطلاع داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۸ می‌رساند، نظر به اینکه فرایند اجرایی آزمون مذکور طولانی بوده و باید به نحوی برنامه‌ریزی شود که نتایج نهایی در اوایل شهریورماه اعلام گردد، لذا آزمون مطابق برنامه‌زمان‌بندی اعلام شده قبلی در روز‌های پنج‌شنبه ۹۸/۰۲/۰۵ و جمعه ۹۸/۰۲/۰۶ برگزار خواهد شد و اطلاعیه این سازمان درخصوص حوزه‌های برگزاری، تاریخ و نحوه توزیع کارت در روز دوشنبه ۹۸/۰۱/۲۶ از طریق سایت این سازمان منتشر خواهد شد.

سرمربی تیم ملی برانکو نیست

پس از جدایی کارلوس کی روش از تیم ملی فوتبال، فدراسیون فوتبال هنوز سرمربی تیم ملی را مشخص نکرده است. اسلامیان عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در گفت وگو با همشهری ورزشی مدعی شده، سرمربی تیم ملی در فروردین اعلام می‌شود. در این روز‌ها شایعه شده که گزینه سرمربیگری تیم ملی برانکو است، اما اسلامیان این موضوع را رد می‌کند و گفته یک مربی خارجی در سطح کی روش هدایت تیم ملی را بر عهده خواهد گرفت. /همشهری ورزشی

چند نفر در نوروز ۹۸، به سینما رفتند؟

اکران نوروز ۹۸ با کش و قوس‌های فراوانی که داشت از روز شنبه ۲۵ اسفند ۹۷ با نمایش هفت فیلم آغاز شد. «رحمان ۱۴۰۰» به کارگردانی منوچهر هادی، «متری شیش و نیم» ساخته سعید روستایی، «چهار انگشت» به کارگردانی حامد محمدی، «زندانی‌ها» ساخته مسعود ده نمکی، «ژن خوک» به کارگردانی سعید سهیلی، «پیشونی سفید ۳» ساخته سیدجواد هاشمی و «غلامرضا تختی» به کارگردانی بهرام توکلی فیلم‌هایی منتخبی بودند که امسال روی پرده رفتند. طبق آنچه از آمار سامانه فروش سینمای ایران به دست می‌آید، سینمای ایران تا روز جمعه شانزدهم فروردین ماه دو میلیون و ۸۳۴ و ۱۹۷ تماشاگر داشته است که به تماشای فیلم‌های روی پرده نشستند. / خبرآنلاین

بازیکن معروف خارجی تیم پرطرفدار سیگاری از آب درآمد

بعضی از فوتبالیست‌های مشهور جهان سیگاری هستند. دکتر سوکراتس ستاره اسبق تیم ملی برزیل، مسعود اوزیل، رونالدو برزیلی، وین رونی، جی جی بوفون و زیدان در زمره این افراد قرار دارند. متأسفانه این موضوع در فوتبال ما هم صدق می‌کند. بودند و هستند بازیکنانانی که در گذشته و حال پنهانی و آشکار به استعمال سیگار می‌پردازند. یک فوتبالیست معروف خارجی که در تیم پرطرفداری هم توپ می‌زند یک سیگاری قهار است. این مهاجم خارجی پیش از شروع هر بازی یک نخ سیگار استعمال می‌کند. او دقایقی قبل از شروع مسابقه تیمش به دستشویی رفته و به صورت پنهانی سیگار می‌کشد که اولین بار کاپیتان تیم مچش را گرفت. این موضوع به گوش سرمربی تیم رسید، اما تنبیهی برای او به دنبال نداشت و جناب سرمربی هم معتقد است یک نخ سیگار مشکلی برای بازیکن ایجاد نمی‌کند. /خبر ورزشی

احتمال ادامه شرایط بحرانی سیلاب تا اردیبهشت

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو گفت: برآورد می‌شود با ادامه همین وضعیت مدیریت که به صورت ۲۴ ساعته ورودی‌ها و خروجی‌ها مانیتورینگ می‌شود، بتوانیم از بحرانی که ممکن است آسیب جدی به خوزستان وارد کند جلوگیری کنیم. در حال حاضر از تمامی سد‌های دز، کرخه، گتوند و دیگر سد‌های روی کارون رهاسازی داریم، اما عمده حساسیت روی کرخه و دز است که ورودی مستمری دارند./ تسنیم

سفر اتوبوسی ایرانی‌ها به آنتالیا بیشتر شد

نرخ بلیت پرواز غیرمستقیم به سواحل مدیترانه در ترکیه برای تعطیلات نوروز دست‌کم سه تا چهار میلیون تومان بود، درحالی‌که هزینه یک سفر زمینی به سواحل ترکیه با اقامت در هتل ۵ ستاره، بین دو و نیم تا چهار میلیون تومان تمام می‌شد. قطعاً گرانی پروازها، مردم بیشتری را به سفر زمینی و با اتوبوس به خارج از کشور سوق داده است، اما آن حجم اتوبوس که با پلاک ایران در مناطق ساحلی ترکیه حضور داشت واقعاً تعجب‌برانگیز بود. فقط در یک منطقه ساحلی ۶۰ تا ۷۰ اتوبوس که مسافر ایرانی داشتند، دیده می‌شد./ ایسنا

بعضی از نمایندگان با بازی‎های پشت‎پرده، به فکر منافع شخصی هستند

غلامعلی جعفرزاده ایمن‎آبادی، نماینده مردم رشت در مجلس گفت: انتخابات مجلس یازدهم نزدیک است و تنها یک سال از عمر این دوره باقی مانده ‎است. با این حال، نماینده واقعی مجلس نباید به فکر انتخابات باشد، زیرا حریت نمایندگی از او گرفته می‎شود. بعضی از نمایندگان با لابی و بازی‎های پشت‎پرده، در انجام وظایف نمایندگی خود کوتاهی می‎کنند و به فکر منافع شخصی خودشان هستند. / ایرنا

متهمان پرونده دکل نفتی گمشده به شش ماه تا سه سال حبس محکوم شدند!

در حالی‌که دانشجویان و مردم جامعه با کوچک ترین انتقاد یا اعتراض، حکم‌های چند ساله می‌گیرند، متهمان پرونده دکل نفتی گمشده، یعنی یکی از مهمترین سرمایه‌های کشور به سه ماه تا سه سال محکوم شدند. متهم ردیف اول علی طاهری مطلق مدیرعامل سابق شرکت تأسیسات دریایی به سه سال حبس. سیدرضا مصطفوی طباطبایی متهم ردیف سوم به سه سال حبس. مراد شیرانی متهم ردیف دوم به سه ماه حبس با احتساب ایّام بازداشت قبلی محکوم شدند.

یک میلیارد تومان دستمزد برای نقش کوتاه آقای بازیگر!

روزنامه جام جم نوشت مهران مدیری برای بازی در نقش کوتاهی که در فیلم رحمان ۱۴۰۰ داشته حدود یک میلیارد تومان دستمزد دریافت کرده است. مهران مدیری، محمدرضا گلزار و سعید آقاخانی از بازیگرانی هستند که در این فیلم نقش‌های اصلی را به عهده دارند. بعضی شنیده‌ها حاکی از آن است که مدیری برای بازی در این فیلم حدود یک میلیارد تومان دستمزد دریافت کرده است. نقشی که هرچند بسیار کوتاه است، اما در تبلیغات محیطی به شدت از آن استفاده شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار