استاندار اصفهان:
استاندار اصفهان گفت: مدیران دستگاه های متولی، سرمایه گذاران و تولیدکنندگان بخش خصوصی برای حل مشکلات اقتصادی و رونق تولید، باید همدل و هماهنگ باشند.
کد خبر: ۷۳۲۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۸ 08 April 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، عباس رضایی روز دوشنبه در دیدار با مدیران واحدهای تولیدی شهرک صنعتی جی اصفهان افزود: ارتقای تولید نیازمند همکاری دستگاه های اجرایی و فعالان و سازندگان است و این موضوع باید در سال 98 جدی گرفته شود.
وی اضافه کرد: قوانین کنونی با زمان جنگ اقتصادی که هم اینک در آن قرار داریم، تناسب ندارد و بسیار از آیین نامه ها و قوانین باید مطابق با وضعیت فعلی تغییر یابد تا بتوان برای عبور از این شرایط امیدوار بود.
استاندار اصفهان با اشاره به اهمیت پیگیری مشکلات شهرک های صنعتی خاطرنشان کرد: بر همین اساس جلساتی در استانداری ترتیب داده می شود تا بتوان برای حل معضلات فعلی چاره اندیشی کرد.
رضایی فعالان بخش خصوصی را کارشناسان عرصه تولید توصیف و تصریح کرد: از تولیدکنندگان می خواهیم مشکلات موجود در تمام زمینه ها را شناسایی و اعلام کنند و استانداری نیز وظیفه پیگیری و نظارت بر این کار را بر عهده خواهد داشت.
وی گفت: بازدید ما و مدیران نهادهای مختلف استان از شهرک صنعتی جی با هدف رصد مشکلات و گفت و گو با سازندگان و سرمایه گذاران بخش خصوصی انجام شد و این امر تا ارائه راهکار و حل چالش ها استمرار خواهد یافت.
استاندار با تاکید براینکه اهمیت دادن به تولید داخلی ثمرات زیادی از جمله اشتغالزایی را بدنبال دارد، اظهار داشت: این امر با هماهنگی دستگاه ها و نهادها و تولیدکنندگان میسر می شود.
رضایی به ضرورت همکاری بانک ها بویژه بانک مرکزی برای رونق تولید اشاره و خاطرنشان کرد: متولیان امور مالی نیز باید همچون دیگر نهادها برای مقابله با شرایط جنگ اقتصادی همکاری کنند.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان نیز گفت: واحد(مدول) دوم تصفیه خانه شهرک صنعتی جی، زمستان امسال با هزینه بالغ بر 92 میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید.
محمدجواد بگی به اهمیت جلوگیری از هدررفت آب در شهرک های صنعتی اشاره و تصریح کرد: برخی از لوله کشی های این مجموعه ها عمر بالای 35 سال دارد و باید برای تعویض و ساماندهی آن تلاش کرد.
وی توسعه زیرساخت ها در شهرک های صنعتی را با اهمیت دانست و افزود: غیر از این موضوع فعال سازی واحدهای راکد و نیمه راکد نیز باید جدی بگیریم.

سید عبدالوهاب سهل آبادی نیز در این مراسم گفت: اگرچه می دانیم که وضعیت تولیدکنندگان و صنعتگران به دلیل شرایط خاص اقتصادی خوب نیست، اما اکنون سیل زدگان در شهرها و روستاها نیاز به کمک دارند.
وی بیان کرد : فعالان این عرصه بویژه بخش معدن ، بیل مکانیکی بولدوزر، لودر، گریدر و دیگر امکانات و تجهیزات خود را به مناطق سیل زده ارسال کنند.
وی با اشاره به تعطیلی تعداد قابل توجهی از کارخانه های تولیدی در کشور، اضافه کرد: بسیاری از واحدها با ظرفیت پایین کار می کنند و شماری از آن ها حتی به تعدیل نیروی کار روی آورده اند.
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه تصمیمات عجولانه سبب افزایش مشکلات می شود، تصریح کرد: بسیاری از برنامه ها باعث از دست رفتن بازار و صادرات می شود و در کنار آن تهیه مواد اولیه از خارج به معضلی برای سازندگان تبدیل شده است.
سهل آبادی ادامه داد : در این شرایط بانک ها باید به کمک بخش خصوصی تولید کننده بیایند و در این زمان دیون با بهره های آنچنانی معنایی جز شکست تولید و صادرات نخواهد داشت.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار