استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان گفت: حوضه آبریز کرخه یکی از تهدیدهای استان خوزستان است و ورودی آب به سد کرخه همچنان بالای ۲ هزار است در مقاطعی به زیر ۲ هزار می‌رسد اما مجدداً به بیش از ۲ هزار افزایش پیدا می‌کند و ظرفیت مخزن سد کرخه قدرت مانور زیادی را نمی‌دهد.
کد خبر: ۷۳۲۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶ 09 April 2019

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در جمع خبرنگاران در اهواز، اظهار کرد: حوضه آبریز کرخه یکی از تهدیدهای استان خوزستان است و ورودی آب به سد کرخه همچنان بالای ۲ هزار است در مقاطعی به زیر ۲ هزار می‌رسد اما مجدداً به بیش از ۲ هزار افزایش پیدا می‌کند و ظرفیت مخزن سد کرخه قدرت مانور زیادی را نمی‌دهد.

وی افزود: با برنامه‌ریزی و مدیریت آب‌های خروجی از سد کرخه را پخش می‌کنیم و تاکنون به نحوی عمل شد که هیچ‌کدام از شهرستان‌های حوزه آبریز کرخه دچار آب‌گرفتگی نشدند و برای احتیاط دستور تخلیه به برخی شهرها به‌خصوص برای زنان، سالمندان و خردسالان صادر شد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه حوزه آبریز کرخه مثل سابق است، عنوان کرد: صبح امروز در شیبان واقع در شهرستان باوی به دلیل شکستگی یکی از سیل‌بندها شورای تأمین دستور تخلیه شهر را صادر کرد و اکنون در حال تلاش برای ترمیم و استحکام‌سازی سیل‌بند و احداث سیل‌بند جدید هستند.

وی گفت: دبی رودخانه کارون در اهواز ۳ هزار و ۲۰۰ مترمکعب در ثانیه است که رقم بسیار قابل ملاحظه‌ای است که با مدیریت در حال عبور آب از شهر اهواز هستیم.

شریعتی با اشاره به آب‌گرفتگی در ورودی اهواز از طرف اندیمشک، اظهار کرد: به علت حجم زیاد آب کرخه بالاتر از شهر حمیدیه کانال شهید چمران به کانال سلمان سرازیر شد و موجب آب‌گرفتگی در ورودی شهرستان اهواز شد که تمام نیروها در تلاش هستند و قسمتی از آب منحرف شد، قسمت دیگری از آب به دشت‌ها هدایت شد و قسمت جزئی از آب وارد شهر شد.

وی افزود: با وجود حجم بالای آب بستن کانال چمران کار مشکلی است اما تاکنون بیش از دو سوم کانال چمران بسته شد و یک سوم دیگر باقی است که تا پایان امشب مشکل برطرف می‌شود.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار