عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان گفت: ممنوعیت واردات کالاهایی که تولید مشابه داخل دارند به تحقق شعار امسال رونق تولید کمک بسیاری می کند.
کد خبر: ۷۳۳۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱ 10 April 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا،غلامرضا اخوان فرید با اشاره به اینکه ظرفیت های بسیاری در کشور در تولید کالاهای اساسی از جمله دارو وجود دارد گفت: در صورتی که جلوی واردات کالایی که مشابه داخلی دارد، گرفته شود میزان سرمایه گذاری و تولید آن افزایش چشمگیری خواهد یافت. 
وی با تاکید بر این که اگر می خواهیم خروجی خوبی برای فعالان اقتصادی داشته باشیم باید ورودی های آن را مهیا کنیم، تصریح کرد: جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق و واردات کالاهایی که مشابه تولید داخل دارند، از جمله این اقدام هاست. 
وی با بیان این که امروز سهم قابل توجهی از کالاهای قاچاق و وارداتی مشابه تولید داخل در کشور وجود دارد، اضافه کرد: اگر این میزان کالاها کاهش یابد می توان گام های موثری برای رونق تولید برداشت. 
اخوان فرید خاطرنشان کرد: سال گذشته که تا حدودی جلوی واردات برخی کالاها گرفته شد تعدادی از واحدهای صنعتی با وجود همه تحریم های ناعادلانه، نسبت به سال های قبل وضعیت بهتری داشتند از جمله داروسازی ها. 
وی ادامه داد: تعداد قابل توجهی از داروهایی که وارداتی بودند را داروسازی های داخلی تولید و تامین کردند تا بیماران برای تامین فراروده های دارویی مشکل نداشته باشند. 
این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان خاطرنشان کرد: در این مسیر نیاز به همکاری سازمان های مختلف مانند گمرک، بانک ها و وزارتخانه های بازرگانی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داریم. 
اخوان فرید یکی از مشکلات موجود را طولانی بودن فرایند ثبت سفارش و تایید آن توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تامین برخی قطعات الکتریکی و ماشین آلات عنوان و تاکید کرد: زمان این فرایندها باید کاهش یابد. 
این مدیرعامل شرکت داروسازی یکی دیگر از مشکلات موجود را ارتباط مالی با اروپا اعلام و اضافه کرد: باید گام های اساسی در این زمینه برداشته شود زیرا برخی از واحدهای تولیدی برای تامین مواد اولیه نیاز به خرید از این کشورها دارند. 
عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان با بیان اینکه ارتباط مالی با کشورهای دیگر مانند هند و چین مرتفع شده است، گفت: همه مواد بسته بندی و حدود 50 درصد مواد اولیه داروسازی از داخل کشور تولید می شود اما برخی مواد اولیه را باید از خارج از جمله هند یا کشورهای اروپایی تهیه کرد. 
وی با بیان اینکه داروسازی رهای اصفهان در زمان حاضر حدود 120 قلم دارو تولید می کند، تصریح کرد: تولیدات دارویی این شرکت سالانه بین 30 تا 40 میلیون صرفه جویی ارزی بهمراه دارد. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار