مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت: برنامه اصلی این شرکت برای امسال تولید سه میلیون و 70 هزار تن چدن است که امیدواریم با راه اندازی کوره بلند شماره یک، در شش ماهه دوم و همچنین با همکاری وزارت صمت و ایمیدرو، بتوانیم این برنامه را محقق کنیم.
کد خبر: ۷۳۳۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱ 10 April 2019

به گزارش تابناک، منصور یزدی زاده با بیان اینکه سال 97 برای این شرکت با وجود مشکلات بحران آب، اعتصاب کامیون داران، مشکلات تامین مواد اولیه یک سال موفقیت آمیز بود گفت: تامین پایدار مواد اولیه به ویژه سنگ آهن یکی از مشکلات مزمن این واحد تولیدی است که سال گذشته اقداماتی برای حل آن انجام شده و در حال پیگیری است .
یزدی زاده افزود: ذوب آهن اصفهان از نظر تنوع تولید نیز تولید انواع ریل از جمله ریل های مورد نیاز مترو و تکمیل سبد تیرآهن های بال پهن را در دستور کار خود دارد.
یزدی زاده اظهار داشت: با تکمیل این سبد، پایداری در بازار حاصل خواهد شد و این محصول جایگزین تیر ورق شده و توسعه صنعت ساختمان را بدنبال دارد و مزایای مختلف از جمله افزایش ضریب ایمنی، کاهش هزینه ها و سرعت اجرا برخوردار است.
وی بیان کرد: سال گذشته یکی از سه رکورد تولید سالانه تاریخ ذوب آهن اصفهان با تولید 2 میلیون و 400 هزارتن با دو کوره بلند به ثبت رسید. 
یزدی زاده اضافه کرد: رکوردهای قبلی مربوط به سال 1389 با سه کوره بلند و سال 1393 با دوکوره بلند است.
وی افزود: میزان صادرات ذوب آهن در سال گذشته با توجه به تحریم ها، کاهش مختصری نسبت به سال 1396 داشت اما در آمد ارزی ذوب آهن از محل صادرات افزایش یافت.
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان تولید محصولات جدید و راهبردی از جمله ریل را یکی از اتفاقات خوب سال 97 برای این شرکت عنوان کرد و گفت: سال گذشته ریل U33 تولید و تحویل راه آهن شد همچنین ریل UIC60 نیز به بخش خصوصی ارائه شد و قرارداد فروش آن با وزارت راه نیز در انتهای سال گذشته منعقد شد.
وی افزود: همچنین ریل S49 برای استفاده در متروی اصفهان در ذوب آهن طراحی و تولید شد که تقاضاهایی از سایر شرکت های متروی کشور نیز ارائه شده است.
یزدی زاده تصریح کرد: این شرکت هم اکنون به عنوان تولید کننده ریل بین شهری و چه درون شهری کشور شناخته می شود و سال گذشته در این راستا تولید فولاد ریل نیز حاصل شد که یکی از موفقیت های مهم ذوب آهن محسوب می شود.
وی به تولید H300 یا تیرآهن بال پهن 300 میلیمتری به عنوان دیگر محصول استراتژیک ذوب آهن در سال گذشته اشاره کرد و گفت : این شرکت سال گذشته نهضت تولید محصولاتی که دیگر شرکت ها قادر به تولید آن نیستند را آغاز کرد که دستاوردهای خوبی به همراه داشت و امیدواریم در سال جاری نیز که به عنوان رونق تولید، بهترین عملکرد را داشته باشیم .
یزدی زاده افزایش سرمایه شرکت از 3 هزار و 300 میلیارد تومان به 6 هزار و 150 میلیارد تومان را دیگر دستاورد این شرکت در سال گذشته ذکر کرد و اظهار داشت: این موفقیت در آذر ماه سال 97موجب خارج شدن ذوب آهن از شمولیت ماده 141 شد.
به گفته وی، تهاتر بدهی های ذوب آهن با مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت، موفقیت دیگر سال گذشته این شرکت است که در حوزه مالی حاصل شد.
وی اضافه کرد: تا کنون یکهزار و 100 میلیارد تومان از مجموع 2 هزار و 400 میلیارد تومانی که امکان تهاتر داشت ، انجام شده و این امر در سال 1398 نیز پیگیری می شود و بدین ترتیب هزینه های مالی ذوب آهن کاهش پیدا خواهد کرد.
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان یادآور شد: همچنین با مذاکراتی که بانک ها صورت گرفته ، هزینه های مالی با شیوه های مختلف حدود 150 میلیارد تومان در سال 1397 کاهش یافته است .

برچسب ها: اصفهان ، ذوب آهن ، تولید
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار