نایب رییس شورای شهر یزد تأکید کرد:
نایب رییس شورای اسلامی شهر با بیان این‌که متأسفانه برخی از نقاط مسیر روخانه یزد به دلیل خشکسالی های گذشته تغییر کاربری داشته است، گفت: شهرداری باید طی 20 روز آینده مسیرهای ورود آب در یزد را بررسی و نسبت به لایه روبی و آزادسازی آن اقدام کند.
کد خبر: ۷۳۳۳۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۲ 10 April 2019

«مرتضی شایق» نایب رییس شورای اسلامی شهر یزد، با بیان این‌که تمام 12 هزار مساحت شهر یزد زیر سیل بند است، خاطرنشان کرد: رعایت حریم رودخانه باید برای مردم مشخص و شرایط لازم برای جلوگیری از ساخت و ساز در این حریم انجام شود.

وی افزود: راه‌آهن در محدوده شهر یزد دارای آبرو و پل است و شهرداری باید نسبت به برداشت مانع‌های ایجاد شده در این مسیر اقدام کنند.

این عضو شورای اسلامی شهر یزد در ادامه با اشاره به توجه به کیفیت آسفالت به منظور کاهش خسارات ناشی از باران، اظهار کرد: بی‌توجهی به یک سری مسائل مدیریت شهری منجر به تحمل خسارت‌های بیشمار در مواقع بحرانی می‌شود.

نایب رییس شورای شهر یزد با بیان این که نگهداری از حریم رودخانه از جمله وظایف وزارت نیرو است، تصریح کرد: سرپرست شهرداری یزد باید هر چه سریعتر و طی 20 روز آینده گزارشی جامع در مورد شرایط فعالی مسیر ورود آب به شهر یزد را بررسی و به شورا اعلام کنند.

شایق تغییر کاربری مسیر رودخانه را یکی از چالش‌های جدی مدیریت شهری در برابر سیل و زلزله دانست و بیان کرد: متأسفانه در برخی از نقاط شهر یزد هم مسیر رودخانه تغییر کاربری داشته است.

دکتر«مهدی کاشفی‌زاده» عضو شورای اسلامی شهر یزد، با اشاره به بارندگی‌های اخیر، گفت: ایجاد چاه‌های جذبی برای مدیریت بحران آبی در سطح شهر یزد ضروری است.

 

60 نقطه مشکل‌دار یزد در مواقع بحرانی سیل شناسایی شد

«سیدعلی مشتاقیون» سرپرست شهرداری یزد با بیان این که شهرداری آمادگی دارد در ادامه تصویب شورای شهر نسبت به لایه روبی و اصلاح مسیر رودخانه و همچنین سیل بندهای یزد اقدام کند، خاطرنشان کرد: ایمن سازی شهر یزد در برابر سیل احتمالی باید در دستور کار دستگاه‌های اجرایی و مرتبط استان قرار گیرد.

وی افزود: تاکنون 60 نقطه مشکل دار در مواقع بحرانی در سطح شهر توسط شهرداری شناسایی و در دستور کار قرار گرفته و اعتبار لازم برای رفع این چالش‌ها پیش بینی شده است.

سرپرست شهرداری یزد، گفت: آزادسازی مانع‌های ایجاد شده که به واسطه چندین سال خشکسالی در مسیر رودخانه شهر یزد ایجاد شده ضروری است و شهرداری آمادگی ورود سریع به این مهم را دارد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار