نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل چهارمین جلسه شورای عالی انتقال پایتخت، گفت: وزارت راه و شهرسازی مکلف شد تا دبیرخانه شورای انتقال پایتخت سیاسی را در وزارت راه و شهرسازی تأسیس کند.
کد خبر: ۷۳۳۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰ 10 April 2019

به گزارش تابناک به نقل از فارس، ابوالفضل ابوترابی درباره آخرین وضعیت انتقال پایتخت سیاسی اداری اظهار کرد: حدود یک ماه قبل از شروع سال جدید چهارمین جلسه شورای عالی انتقال پایتخت تشکیل شد و وزارت راه و شهرسازی توسط شورای عالی انتقال پایتخت سیاسی اداری کشور مکلف شد تا دبیرخانه شورای انتقال را در وزارت راه و شهرسازی تأسیس کند.

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رای‍زنی‌ها برای جانمایی مکان مناسب در حال تحقق پیدا کردن است، افزود: در اردیبهشت ماه امسال جلسه بعدی انتقال پایتخت سیاسی اداری منتج به ارائه یک مکان برای انتقال مرکز سیاسی اداری است تا آن مکان عملیاتی شود.

وی تصریح کرد: گزینه‌های متعددی برای این منظور مطرح شده است اما هنوز شورا به جمع‌بندی خاصی در این خصوص نرسیده است.

ابوترابی با اشاره به آخرین وضعیت طرح جدید سربازی گفت: طرح جدید سربازی درکارگروه به تصویب رسیده است اما چون بحث نظام وظیفه عمومی به دستور مقام معظم رهبری است و به امنیت ملی، به خود جوانان، به مباحث اقتصادی و شرایط خاص منطقه‌ای کشور در مرزها و همسایه‌ها مرتبط است وضعیت پیچیده‌ای دارد.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی خبر داد: قرار بر این است که ستاد کل نیروهای مسلح بر روی آخرین پیشنهاد‌های مجلس نظرات کارشناسی بدهد، در ستاد کل هم به دلیل درگیری‌های پیش از عید نوروز و مسائل امنیتی هنوز نظری دراین باره ارائه نشده است و منتظر ارائه نظرات آن‌ها در سال جدید هستیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
هرچند مقامات هیچ میلی به انتقال پایتخت ندارند ولی حوادث قهری مانند سیل و زلزله و طوفان خبر از کشته شدن میلیونها بیگناه در این شهر خواهد شد و جواب این بی گناهان را در آن دنیا چگونه خواهیم داد؟ بی تدبیری یا غفلت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار