مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: ساخت یک سیل‌بند حفاظتی به طول 26 کیلومتر و ارتفاع 3 متر در غرب اهواز با همکاری دستگاه‌های اجرایی و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء آغاز شد.
کد خبر: ۷۳۴۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۹ 12 April 2019

فرهاد ایزدجو مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان اظهار کرد: ساخت یک سیل‌بند حفاظتی به طول 26 کیلومتر و ارتفاع 3 متر در غرب اهواز با همکاری دستگاه‌های اجرایی و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء آغاز شد که ساخت 4.5 کیلومتر این سیل‌بند را سازمان آب و برق بر عهده گرفت و از ابتدای دغاغله تا پلیس‌راه اندیمشک و شمال عین دو ادامه دارد.

وی افزود: با بررسی‌های انجام شده این سیل‌بند حفاظتی پاسخگوی سیلاب جاری شده به سمت اهواز است اما در شرایط خاص می‌توان ارتفاع و استحکام آن را تغییر داد.

ایزدجو با اشاره به پیش‌بینی وضعیت خوب آب‌گیری برای تالاب هورالعظیم، اظهار کرد: در کشور عراق نیز مانند ایران افزایش رهاسازی آب درحال انجام است که منجر به افزایش ارتفاع آب در هورالعظیم می‌شود و احتمال آب‌گرفتگی برای برخی مناطق نزدیک به تالاب پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: با کاهش آب در روخانه نیسان و اقدامات انجام شده در شهرهای غرب استان و مسیر کرخه اکنون شاهد وضعیت بهتری در دشت آزادگان و شهرهای اطراف هستیم.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به آب‌گرفتگی منطقه عین دو اهواز، عنوان کرد: سیلاب جاری شده به سمت اهواز از طریق کانال سلمان به رودخانه کارون و تالاب هورالعظیم هدایت می‌شود که در حل مشکل کانون‌های ریزگرد تالاب هورالعظیم مؤثر است.

ایزدجو با اشاره به کاهش خروجی سدها، اظهار کرد: سدهای استان خوزستان در ایمنی و پایداری کامل هستند و میزان ظرفیت خالی سدهای خوزستان از شرایط طبیعی کمتر است که به دلیل وضعیت آب‌گرفتگی در پایین‌دست سدها مجبور به کاهش خروجی شدیم.

وی افزود: خروجی سد دز یک هزار و 350 مترمکعب در ثانیه، خروجی سد کرخه یک هزار و 400 مترمکعب در ثانیه و خروجی سد گتوند یک هزار و 500 مترمکعب در ثانیه است.
مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به احتمال بارندگی در اردیبهشت‌ماه، عنوان کرد: به دلیل این‌که هواشناسی امکان پیش‌بینی دقیق حجم بارندگی را 5 روز قبل از آن دارد باید سدها آمادگی کامل را برای پذیرش سیلاب‌های احتمالی داشته باشند.

وی گفت: طبق پیش‌بینی‌ها بارش باران در اواخر فروردین کمتر از میزان متوسط است به همین دلیل میزان خروجی سدها با توجه به وضعیت شهرهای پایین‌دست کاهش یافت.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار