استاندار اصفهان:
عباس رضايي در جشنواره کمک به سیل زدگان كه از سوي سازمان نظان پزشكي استان برگزار شد، اظهارداشت: جایگاه مردم اصفهان در تمامی ابعاد انقلاب ستودني است و این بار هم بسیاری از اقشار متعهد و متدین مردم اصفهان بر مبنای تفکر انسان دوستی به صورت خودجوش به ياري سيل زدگان رفتند.
کد خبر: ۷۳۴۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴ 13 April 2019

به گزارش تابناک به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور، عباس رضايي در جشنواره کمک به سیل زدگان كه از سوي سازمان نظان پزشكي استان برگزار شد، اظهارداشت: متاسفانه شاهد وقوع سيل ويرانگر در سه استان بوديم كه مشکلات بسیاری را برای هموطنانمان در استان های خوزستان، لرستان و گلستان و تا حدودی در بخش های دیگر از جمله اصفهان فراهم ساخت.
استاندار اصفهان اظهارداشت: در جنوب و غرب استان نيز در روز های ابتدايي مشکلاتی را به خاطر سیل داشتیم که به فضل الهی مدیریت و هماهنگی گرديد و فاجعه انسانی در استان صورت نگرفت.
عباس رضايي با اشاره به تخریب هاي صورت گرفته به ویژه در قسمت ابنیه ها مثل پل ها، جاده ها و منازل مسکونی به خصوص در جنوب استان و در شهرستان سمیرم ، تصريح كرد: در غرب استان در شهرستان فریدون شهر تخریب کمتری داشتیم ولي در اين منطقه انباشت بیش از اندازه برف، بسته شدن راه ها و قطعی تاسیسات زیر بنایی را شاهد بوديم که بخشي ترمیم و در حال حاضر رفع شده است.
مدير ارشد استان با بيان اينكه اصفهان به صورت رسمی معین استان خوزستان و به صورت غیر رسمی معین استان لرستان است، افزود: بر مبنای تفکر انسان دوستی و جایگاه ويژه مردم اصفهان در تمامی ابعاد انقلاب، این بار هم بسیاری از اقشار متعهد و متدین مردم به صورت خودجوش به ياري سيل زدگان رفتند.
وي افزود: بر اساس آمار ارائه شده  استان اصفهان از نظر کمک های نقدی در سطح اولین استان های  کشور مي باشد و از در جهت کمک هاي غير نقدي به سیل زدگان استان دوم كشور هستیم.
استاندار اصفهان خاطر نشان كرد: جامعه پزشکی همواره در کمک به مردم در ابعاد مختلف از جمله در جنگ تحميلي، کمک به زلزله زدگان شهر بم و استان کرمانشاه و هم اكنون در کمک به سیل زدگان پیشگام بوده است.
رضايي ادامه داد: امروز هم جامعه پزشکی استان ضمن دیدار با یکدیگر، جشنواره کمک به سیل زدگان را راه اندازی نمودند که تاکنون نیز رقم های قابل توجهی جمع آوری شده تا به مردم آسیب دیده از سيل اهدا شود.
استاندار اصفهان با بيان اينكه در منطقه ۳ و ۵  شهرستان اهواز احداث آب بند و سیل بندها در حال انجام است و بيش از ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین نیز در پل دختر و خوزستان در حال فعاليت مي باشد، اظهارداشت: در آق قلا مدرن ترین و مجهزترین دستگاه های ام آر آی پرتابل ما که تنها ام آر آی پرتابل کشور است مستقر شده است و مردم فهیم اصفهان در کمک رسانی همواره پیشگام بوده اند.
وي از مردم عزیز استان اصفهان خواست کلیه کمک های نقدی و غیر نقدی خود را از طریق هماهنگی با مدیريت بحران استان انجام دهند تا بر اساس نیاز و درخواست ستاد های مدیرت بحران در استان های خوزستان و لرستان توزیع شوند.
مدير ارشد استان  با اشاره به اينكه پیش بینی های لازم برای مقابله با سیل احتمالی در استان اصفهان انجام شده است، افزود:  سد زاینده رود یک میلیارد مترمکعب فضای خالی جهت ذخیره آب دارد و تنها ۴۲۲ میلیون مترمکعب از حجم سد پر مي باشد و  بنابراین اگر بارندگی شدیدی صورت گيرد جای هیچ گونه نگرانی در این مورد وجود ندارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار