مدیر فرهنگسرای تخصصی رسانه شهرداری اصفهان:
مدیر فرهنگسرای تخصصی رسانه شهرداری اصفهان گفت: رسانه ها امروز تشنه آموزش هستند و این بستر برای ارتقای سواد تخصصی رسانه برای اصحاب رسانه در این مرکز فراهم‌است.
کد خبر: ۷۳۴۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰ 13 April 2019

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای تخصصی رسانه شهرداری اصفهان، فاطمه شفیعی در جلسه هم اندیشی با متولیان دانشگاه آزاد اسلامی شاهین شهر اظهار داشت: رسانه های امروز تشنه آموزش هستند که فرهنگسرای تخصصی رسانه شهرداری آمادگی دارد در این راستا دوره های مختلف آموزشی تخصصی برای اصحاب رسانه با حضور اساتید مجرب کشور را همچون سال گذشته برگزار کند .
وی بیان داشت: این در حالی است که دوره های آموزشی عمومی سواد رسانه را نیز برای مردم عامه فراهم ساختیم و تاکنون شاهد خروجی های خوبی از این جلسات بودیم.
مدیر فرهنگسرای تخصصی رسانه شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه فرهنگسرای تخصصی رسانه آمادگی کامل دارد که فضایی برای تبادل علمی و حرفه ای رسانه ای با دانشگاه آزاد اسلامی شاهین شهر فراهم سازد، گفت: این امکان هست که دانشجویان این دانشگاه بتوانند از فضای کتابخانه این فرهنگسرا استفاده و امکان شرکت در کارگاه های رسانه را برای آنها فراهم سازد و همچنین از توان علمی دانشگاه برای ارتقاء و به روز کردن سواد اصحاب رسانه اصفهان استفاده کند.
وی گفت: میتوان در لوای توسعه روابط با این دانشگاه در قالب پایان نامه ها و مقاله های پژوهشی ، موضوعات پژوهشی مثل شناسایی خلاء  و نقاط بحرانی جامعه رسانه اصفهان یا نقاط قوت آن شناسایی و ضمن اینکه یک اعتبار علمی برای دانشگاه دارد ، خروجی و نتایج آن مقالات را ما برای بهبود بخشیدن و ساماندهی به وضعیت رسانه اصفهان استفاده کنیم.
رسانه‌ها باید الگوی مردم را از هیجانی به سمت علمی و پژوهشی سوق دهند
مدیر گروه مطالعات فرهنگ و رسانه  دانشگاه آزاد اسلامی شاهین شهر نیز در این جلسه  گفت: در حال حاضر مردم بیشتر از اخبار هیجانی استقبال می کنند در صورتی که باید این الگو را تغییر و تمایل مخاطبین را به سمت مطالبی که پایه علمی و پژوهشی دارد، سوق دهیم.
نرگس عطریان اظهار داشت: ارتباط دو سویه مراکز علمی با رسانه ها هیچ گاه با قدرت شکل نگرفته است که میتوان در پی انعقاد تفاهم نامه دانشگاه آزاد شاهین شهر با سازمان فرهنگی، تفریحی شهرداری اصفهان بتوانیم از ظرفیت خوب فرهنگسرای تخصصی رسانه نیز استفاده کنیم.
وی اعلام کرد: بسیاری از فعالیت های پژوهشی که به وفور در مراکز علمی انجام میگیرد به خاطر اینکه ارتباط قوی بین مراکز علمی پژوهشی با رسانه ها نبوده،‌ منعکس نمی شود و در عوض هر روز به علت اینکه خوراک هیجانی به مخاطبین از سوی رسانه های عرض میشود شاهد استقبال مردم از اخباری هستیم که جوی هیجانی ایجاد میکنند.
مدیر گروه مطالعات فرهنگ و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی شاهین شهر ادامه داد: در همین راستا که نتوانستیم ارتباط خوبی با رسانه های داشته باشیم شاهد اتلاف کار فرهنگی مراکز علمی و اتلاف کارهای اجرایی از سوی رسانه ها هستیم.
وی ادامه داد: امروز مردم تنها به دنبال گذراندن دوره های آموزشی کوتاه مدت و سمینار و همایشهای آموزشی برای دریافت گواهینامه هستند و چه بسا دریافت گواهینامه های آموزشی از سوی مراکز معتبر علمی بسیار بیشتر از مدارک علمی به کمک فرد بیاید از این رود دانشگاه آزاد اسلامی شاهین شهر این توانایی را دارد که با دادن خوراک علمی و معتبر به اصحاب رسانه اصفهان و دادن گواهینامه های معتبر از دانشگاه آن خلاء دانشگاه که نیاز به قوی کردن ارتباط خود با رسانه است تا فعالیت های آموزشی و پژوهشی را به مخاطبان ارائه کند را پرکند.
پیشنهاد راه اندازی دفتر دانشگاه آزاد اسلامی شاهین شهر در مجتمع مطبوعاتی
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهین شهر نیز خواستار انعقاد تفاهم نامه با تمامی تشکل های مطبوعاتی در اصفهان به منظور استفاده از ظرفیت و تقویت روابط با اصحاب رسانه شد و گفت: پیشنهاد دارم که یک دفتر به اسم دانشگاه آزاد اسلامی شاهین شهر در مجتمع مطبوعاتی اصفهان دایر شود و حتی با حضور اساتید بتوانیم دوره های آموزشی در جهت تقویت علمی و آموزشی اصحاب رسانه استان فراهم کنیم و گواهینامه معتبر دانشگاه را به آنها ارائه دهیم.
مسعود نصری ادامه  داد: در گذشته رسانه ها آنقدر طبقه بندی بود که مثلا اگر مقاله سیاسی می خواستیم می دانستیم باید فلان نشریه یا روزنامه را خرید اما امروز با هجمی از انواع مقالات و مطالب در تمامی رسانه ها مواجهیم که بایدساعت ها وقت گذاشت و مطلب مورد علاقه خود را پیدا کرد و امروز این نیاز هست که به عقب بگردیم و باز هم این نظم بخشی در انتشار مطالب را در تمامی رسانه ها شاهد باشیم و هر رسانه یک مطلب یا یک رده علمی را پیش بگیرد و به شکل تخصصی وارد شود.
جای خالی تحلیل در رسانه های هویداست
عضو هیئت علمی دانشگاه پبام‌نور اصفهان نیز در این جلسه بااشاره به اینکه رسانه ها امروز تنها بازتاب کننده خبر شدند و دیگر شاهد نوشته های تحلیلی در رسانه ها نیستیم ، گفت: رسانه های ما به جهت اینکه دیگر مستقل نیستند جای خالی اسیب شناسی مسائل روز جامعه را در آنها شاهد هستیم و این مایه تاسف است.
حسن رضا یوسفوند با اشاره به اینکه رسانه های مکتوب و غیر مکتوب امروز دچار روزمرگی شدند، اضافه کرد: به منظور رشد و تعالی رسانه ها باید سواد رسانه را افزایش دهیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار