دبیرشورای عالی نظام پزشکی کشور گفت: با توجه به حجم بحرانی که در مناطق سیل زده وجود دارد، عمده بیماری ها ناشی از عدم امکان تامین آب شرب آب مصرفی سالم و نیز دفع بهداشتی فاضلاب و زباله است.
کد خبر: ۷۳۴۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱ 13 April 2019

به گزارش تابناک، دکتر محسن مصلحی اضافه کرد: در درجه اول بیماری هایی که در مناطق سیل زده شیوع بیشتری پیدا می کنند بیماری های دستگاه گوارش هستند که ناشی از همین مشکلات می شود.

وی ادامه داد: در این مواقع بیماری های عفونی دستگاه گوارش شیوع بیشتری نسبت به سایر بیماری ها دارند که از جمله مهمترین آنها بیماری های میکروبی دستگاه گوارش مانند شیگلوز است در مراتب بعد آمیبیاز و پس از آن بیماری های انگلی دستگاه گوارش مورد توجه قرار دارد که هموطنان باید به محض مشاهده علائم گوارشی همچون اسهال و استفراغ با مراجعه به مراکز درمانی نسبت به درمان به موقع اقدام کنند تا از انتشار وسیع آن جلوگیری شود.

دبیر شورای عالی نظام پزشکی کشور از ساکنین این مناطق خواست که در این ایام نسبت بعه رعایت بهداشت فردی و عمومی توجه بسیار بیشتری داشته باشند چرا که به هر حال امکان وجود آلودگی در محیط بیش از مواقع عادی است.

مصلحی با اشاره به افزایش احتمال ابتلا به بیماری های پوستی و مخاطی در این مواقع تاکید کرد: اینگونه بیماری ها با رعایت اصول پیشگیری و درمان به موقع قابل کنترل است البته امکان ابتلا به بیماری های تنفسی نیز به میزان کمتری وجود دارد که همه موارد مذکور با توجه و دقت کافی و حساسیت در رعایت اصول بهداشتی و به کار بستن دستورالعمل هایی که در اینگونه بحران ها صادر می شود قابل مدیریت است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار