حیدرعلی عابدی مطرح کرد:
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تشکیل هرچه سریع تر ستاد احیای زاینده رود از سوی هیات دولت تاکید کرد.
کد خبر: ۷۳۴۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰ 14 April 2019

به گزارش تابناک، حیدرعلی عابدی با بیان اینکه مدیریت صحیح منابع آبی موجود، به احیای زاینده رود و جریان آن منجر می شود، بنابراین تشکیل ستاد احیای زاینده رود بیش از گذشته ضرورت دارد تصریح کرد: زاینده رود از جمله معدود رودخانه هایی است که قطره ای از آن هدر نمی رود و در بخش آشامیدنی، محیط زیست، کشاورزی و صنعت استفاده می شود، لذا تمامی بخش های اشاره شده از خشکی آن متضرر می شوند.
این نماینده مجلس تاکید کرد: ثمره جریان دائمی زاینده رود تنها مختص اصفهان نیست بلکه بخش بزرگی از مرکز ایران از جمله استان های یزد، چهارمحال و بختیاری و کرمان از احیای آن نفع خواهند برد.
عابدی به انتقاد سال های گذشته بسیاری درباره سدسازی در کشور اشاره و اضافه کرد : برخی از منتقدان گذشته اکنون معتقدند که ساخت سدهای بیشتر یک ضرورت در ایران بوده است، زیر وجود سدها از افزایش بحران ها بدلیل بارش های زیاد و سیلاب های خطرناک تر جلوگیری کرد.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد : با وجود بارش های 2 هزار میلی متری از آغاز سال آبی جاری(مهر 97) تاکنون شرایط خاص برداشت آب از سرشاخه های این رودخانه، بخش اعظم سد زاینده رود همچنان خالیست.
وی به سد بهشت آباد که بالغ بر 20 سال ناتمام مانده است، اشاره کرد و گفت: تکمیل این طرح برای انتقال آب ضرورت دارد.
حجم آب انتقالی این طرح، در مجموع 580 میلیون متر مکعب خواهد بود که 250 میلیون مترمکعب آن برای اصفهان، 180 میلیون متر مکعب برای کرمان و 150 میلیون متر مکعب برای یزد اختصاص خواهد یافت و این ارقام بصورت مصوبه قانونی ابلاغ شده اس

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار