رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: معافیت مالیاتی برای این استان با توجه جنگ‌زدگی، زلزله‌زدگی و سیل‌زدگی مردمان این دیار، الزامی است.
کد خبر: ۷۳۴۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴ 14 April 2019

به گزارش  تابناک به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا  اظهار داشت: در استان کرمانشاه بخش زیادی از واحدهای صنعتی نیمه‌فعال هستند که برای فعال‌سازی این واحد‌ها لازم است بخشی از حقوق دولتی آن‌ها مشمول معافیت قرار گیرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه افزود: آمار بیکاری در استان کرمانشاه بالا است، واحدهای مشترکی که قرار است با کشور عراق احداث شود 2 یا سه مورد از آن‌ها سهم کرمانشاه بشود.

وی با توجه به جنگ‌زدگی، زلزله‌زدگی و سیل‌زدگی این استان معافیت مالیاتی را خواستار شد و افزود: معافیت مالیاتی برای استان کرمانشاه الزامی است با عملی شدن آن یکی از مشکلات مردم این استان حل می‌شود.

آنطور که حسینی‌کیا می‌گوید، بخش زیادی از چرخه اقتصادی این استان وابسته به بخش کشاورزی است و اگر کشاورز پول کافی نداشته باشد همه صنایع در استان تحت تأثیر آن قرار می‌گیرد.

نماینده مردم سنقروکلیایی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به امهال وام‌ها، گفت: ستاد تسهیل جلسه‌ای در این خصوص برگزار کرده، اما در عمل بانک‌ها به دلیل بخش نامه‌های ناهمگون کار را متوقف کرده‌اند.

وی افزود: پهنه‌های معدنی در استان عملا انجام شده است و لازم است به 2 بخش زیر ۱۰ هزار ظرفیت پروانه بهره‌برداری و بالای ۱۰ هزار تقسیم شود و به نوعی به واحدهای کوچک و بزرگ تقسیم شوند برای واحدهای کوچک امکاناتی در نظر بگیریم که قابلیت راه‌اندازی را داشته باشند.

حسینی‌کیا در خصوص ایران خودرو نیز، گفت: علاوه بر پیگیری جدی نسبت به راه اندازی خط رنگ و بدنه دستور جدی یک هفته‌ای برای افزایش تولید را داریم، زیرا این واحد ظرفیت تولید 200 تا 250 مورد را دارد و با کمک آن می‌توان اشتغالزایی را بالا برد.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار