مدیر منطقه شمال و شرق شرکت توزیع برق استان اصفهان تشریح کرد:
مدیر منطقه شمال و شرق شرکت توزیع برق استان اصفهان گفت: در سال‌جاری با توجه به میزان نزولات آسمانی، ساخت نیروگاه‌های جدید و ورود این نیروگاه‌ها به شبکه تا اردیبهشت ماه امسال، پیش بینی می شود میزان تولید از مصرف بیشتر شده و به تبع آن امسال تجربه خاموشی نداشته باشیم.
کد خبر: ۷۳۴۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳ 15 April 2019

به گزارش تابناک، امیر رمضانی در مورد خاموشی های تابستان سال گذشته در اصفهان و کشور گفت: این خاموشی ها را می توان در دو حوزه کلی تقسیم بندی کرد اول اینکه حدود ۲۰ درصد از تولید برق کشور توسط نیروگاههای برق آبی که توان تولیدی حدود ۱۰ هزار مگاوات دارد اما در سال گذشته از حدود هفت هزار مگاوات آن به دلیل کمبود منابع آبی نتوانستیم استفاده کنیم.

او اضافه کرد: از سوی دیگر افزایش بیش از حد دمای هوا به ‌ویژه در مناطق جنونی کشور بود که باعث افزایش مصرف شد؛ دمای هوا یکی از پارامترهای تاثیرگذار بر تولید نیروگاه‌ها است و هرچه این مهم افرایش یابد باعث کاهش تولید می‌شود.

مدیر منطقه شمال شرق استان توزیع برق استان اصفهان با تاکید به اینکه در سال گذشته میزان تولید و مصرف در اصفهان تقریبا برابر بود تصریح کرد:  به دلیل سراسری بودن شبکه برق در کشور و تولید، توزیع و مصرف به صورت سراسری انجام می گیرد در اصفهان نیز خاموشی رخ داد.

رمضانی گفت: برای امسال پیش‌بینی شده که مصرف برق کشور از ۷۰ هزار مگاوات فراتر رود و در این صورت شش هزار مگاوات کمبود برق در کشور وجود داشته باشد اما خوشبختانه همه این موارد در برنامه «۰۹۸» دیده شده و بارندگی های اخیر نیز به تسهیل انجام این برنامه کمک زیادی کرده است.

وی افزود: به منظور جبران شش هزار مگاوات کمبود برق پیش‌بینی شده، تاسیس نیروگاه با ظرفیت سه هزار مگاوات و سرمایه گذاری و برنامه ریزی برای فرهنگ سازی مدیریت مصرف برای نیم دیگر، در دستور کار قرار گرفته است. شود.

مدیر منطقه شمال شرق استان توزیع برق استان اصفهان خاطر نشان کرد: مدیریت مصرف برق به این معنا نیست که مردم مصرف نکنند بلکه بدین معنا است که با مصرف بهینه در مصرف برق صرفه جویی شود. ۲۰ درصد از پیک مصرف در ماه‌های گرم سال در ایران مربوط به استفاده از وسایل سرمایشی است. اگر از این میزان حدود چهار درصد صرفه جویی شود دیگر نیازی به ساخت نیروگاه جدید نیست.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار