کشاورزان اصفهان که تمام زندگی خود را طی سالهای گذشته در خشکسالی از دست دادند و با انواع بیماریهای روحی و جسمی دست و پنجه نرم کردند در حالی در پیله خشکسالی خود گره خوردند که طی این سالها نه تنها شاهد حمایتهای مردمی و مسئولان استان اصفهان نبودند بلکه همواره تا دم آوردند گفتند نجابت به خرج دهید .
کد خبر: ۷۳۴۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷ 15 April 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، امروز در حالی کمک های انسان دوستانه مردم اصفهان و مسئولان و همچنین همت کشوری برای حمایت از سیل زدگان هستیم و ارگان های خصوصی و دولتی استان اصفهان یکی پس از دیگری برای کمک به آنها با یکدیگر به رقابت انسانیت پرداختند و جامعه پزشکی برای شناسایی امراض روحی و جسمی آنها گروه های مختلف پزشکی می فرستد که طی این سالها هیچ گاه شاهد همت جمعی و مردمی و همت کشوری برای کمک به کشاورزان رنجور استان اصفهان نبودیم.
کشاورزانی که زندگی خود را باخته بودند و زمین های که بر اثر خشکسالی لم یزرع شده بود و دیگر نه شغلی داشتند که با آن نان در بیاورند و نه حرفه ای می دانستند به جز کشاورزی که با آن شغلی به پا کنند و نه پولی که خرج خانواده خود را بدهند و با انواع بیماریهای که سر شاخه آن افسردگی و بیماری های پوستی مثل بیماری سالک بود دست و پنجه نرم کردند.
اگر عوارض خشکسالی بیشتر از سیل و زلزله نباشد به طور قطع کمتر از سیل و زلزله نیست اما اینکه چرا سیل را یک بحران کشوری و یک حادثه غیر مترقبه می خوانند و از دولتمردان تا مسئولان استانی و مردم به کمک می آیند تا هر چند کم از مردم آسیب دیده دلجویی کنند این انتظار می رفت که خشکسالی را نیز جزو حوادث بحرانی و غیر مترقبه بدانند و بدانند که خشکسالی نیز مانند دیگر حوادث خانه خراب کن است، مردم را با انواع مشکلات روحی و روانی و جسمی گرفتار می سازد همچون این سالها که آمار شیوع بیماریهای ریوی و تنگی نفس و افسردگی به شدت در استان اصفهان افزایش یافت.
همانطور که نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی فریاد میزندکه برای کمک به سیل زدگان مجلس را تعطیل کنید و مردم نیاز به سخنرانی ندارند بلکه حمایت مسئولان را می خواهند این انتظار می رفت با همان نفس گرم به حمایت از مردم اصفهان به پا خیزد.
همانطور که شهرداری اصفهان با افتخار تمام برنامه های فرهنگی خود را تعطیل تا بتواند هر چند کم دلجویی از سیل زدگان کنند به طور قطع مردم اصفهان و به ویژه کشاورزان این انتظار را داشتند که در کنار زاینده رود خشک که رگ حیاتی استان اصفهان است، جشن و پایکوبی روز اصفهان به پا نکنند و اشتر و الاغ سواری را در کف زاینده رود به راه نیندازند.
همانطور که مدیریت بحران استانداری اصفهان با دستور اکید استاندار شخصا کمک به سیل زدگان را پیگیری می کنند این انتظار بود که مدیریت بحران استان اصفهان در کنار مردم رنجور و کشاورزانی که زندگی خود را در خشکسالی از دست دادند قرار گیرد و نه اینکه آنها را به سعه صدر فراخوانند.
همانطور که شورای شهر اصفهان به راحتی میلیاردها تومان کمک بلاعوض به سیل زدگان را تصویب می کنند و دستور تعجیل می دهد که شهرداری کمک کند باید در ابتدا کشاورزان و مردم اصفهان که در خشکسالی سوختند و دم نیاورند ، حمایت مالی میکرد.
آری اگرچه برای کمک  به سیل زدگان احترام زیادی قائلیم اما تنها در میان این همه بی رحمی به مردم اصفهان و کشاورزان تنها تذکر یکی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان که از خشکسالی و این بحران کشوری و حادثه غیر مترقبه در اصفهان و کشاورزانی محروم استان حمایت کنید کمی مرهم شد هرچند به راحتی از این تذکر گذشتند و جزو تذکرهای سمبلیک نگاه کردند.

ع.ق

منبع: تابناک
برچسب ها: اصفهان ، خشکسالی ، کشاورزی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار