کد خبر: ۷۳۵۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵ 16 April 2019

تابناک / نایب‌رئیس شورای شهر رشت گفت: امیدوارم بتوانیم تا پایان این هفته با انتخاب شهردار به وضعیت نگران‌کننده شهر رشت پایان دهیم.

 

 
شهردار رشت تا پایان هفته انتخاب می‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، رضا رسولی عصر امروز در هشتاد و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به در پیش بودن روز ارتش اظهار داشت: از همه ارتشیان که کنار سایر نیروها و بدون هیچ ادعایی در حال خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان هستند، قدردانی می‌کنم.

عضو کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای شهر رشت با بیان اینکه با وجود تلاش سیستم مدیریت شهری رشت، متأسفانه ثبت خانه استاد ابتهاج فراهم نشد گفت: باعث تأسف است که برخی به‌خاطر دلایل سیاسی نسبت به حفظ آثار فرهنگی شهر رشت بی‌تفاوت هستند.

وی با ابراز اینکه برای خرید ملک مذکور 4 میلیارد تومان کنار گذاشته شد تصریح کرد: به‌علت عدم ثبت این خانه، شهرداری نتوانست در این رابطه اقدام مؤثری کند و معتقدم همه آسیب‌های این شهر ناشی از نگاه بسته عده‌ای است که جای تأسف دارد.

نایب‌رئیس شورای شهر رشت با اظهار اینکه اعضای شورا در طول 10 ماه گذشته همه توان خود را برای انتخاب شهردار رشت به‌کار گرفتند افزود: شورای شهر رشت به وظایف قانونی خود در رابطه با انتخاب شهردار عمل کرد اما متأسفانه وزارت کشور کاندیدا را تأیید نکرد.

رسولی با اشاره به اینکه عدم تأیید کاندیدای اعلام‌شده شورای شهر رشت توسط وزارت کشور نگران‌کننده است خاطرنشان کرد: امیدوارم بتوانیم تا پایان این هفته با انتخاب درست خود، به وضعیت نگران‌کننده در شهر رشت پایان دهیم.

عضو کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای رشت نیز در این جلسه ضمن گله‌مندی از اینکه عده‌ای شورای شهر رشت را مقصر تمام اتفاقات این شهر می‌دانند گفت: این حجم از هجمه و فشار روانی روی افرادی که بالغ بر 400 هزار رأی مردمی دارند باعث تأسف است.

اسماعیل حاجی‌پور با طرح این پرسش که چرا کسی وزارت کشور را به‌خاطر عدم تأیید کاندیدای معرفی‌شده مورد پرسش قرار نمی‌دهد اضافه کرد: اعضای شورای شهر رشت، علیقلی‌زاده را با هماهنگی نهادهای مربوطه به‌عنوان کاندیدا معرفی کردند اما متأسفانه و در کمال تعجب وزارت کشور او را رد کرد.

وی با ابراز اینکه عدم تأیید وزارت کشور بدون ارائه مستندات باعث ریختن آبروی کاندیدا و اعضای شورای شهر رشت می‌شود خاطرنشان کرد: نهایت بی‌‌انصافی و بی‌اخلاقی است که عدم تأیید شهردار را صرفاً متوجه قصور اعضای شورای شهر رشت بدانیم.

این عضو شورای شهر رشت با اظهار اینکه اعضای شورا در کمیسیون برنامه و بودجه همه تلاش خود را برای پرداخت حق و حقوق پرسنل شهرداری کردند گفت: ما ظرف حدود 20 روز بالای 40 میلیارد تومان پرداختی داشتیم که برای این منظور از کمک هیچ نهاد دولتی استفاده نکردیم.

حاجی‌پور ضمن درخواست از سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت مبنی بر اینکه وظیفه دارد به تهمت‌ها علیه شورا پاسخ مناسبی دهد تصریح کرد: حرف‌های غیرمنصفانه برخی مانند استاندار گیلان علیه شورای شهر رشت باعث تضعیف روحیه ما شده است.

عضو کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای رشت با بیان اینکه عواید حاصل از تبصره 3 باید صرف پروژه‌های تعریف‌شده با مصوبه شورا شود گفت: قرار بود که با استفاده از تبصره 3 بتوانیم باری از دوش مردم برداریم و به آنها خدمت‌رسانی کنیم که متأسفانه این‌طور نشد.

وی با تأکید بر اینکه باید نامه‌ای در رابطه با تبصره 3 به شرکت آب و فاضلاب شهر رشت نوشته شود خاطرنشان کرد: ضروری است تا وضعیت عواید حاصل از تبصره 3 بررسی شده و بر درستی اجرای قوانین مربوط به آن نظارت شود، در غیر این صورت ابطال این تبصره اجتناب‌ناپذیر است.

نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه ضمن گله‌مندی از انتقادات نامنصفانه مسئولان استانی درباره شورای شهر رشت اظهار داشت: اینکه عده‌ای تمام اتفاقات شهر رشت را به گردن اعضای شورا می‌اندازند غیرمنطقی است و جای تأسف دارد.

بهراد ذاکری با بیان اینکه باید جوابیه رسمی درباره اتفاقات ناخوشایند مربوط به خانه استاد ابتهاج داده شود اضافه کرد: این حق مردم است که بدانند در جریان این اتفاق چه‌کسانی مقصران اصلی هستند زیرا در غیر این صورت باز هم همه تقصیرها متوجه شورای شهر رشت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برخی کاندیداها و نمایندگان مجلس به‌خاطر نزدیکی به ایام انتخابات حرف‌های دور از واقعیت می‌زنند گفت: اگر نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی دغدغه وضعیت مردم و شهر را داشتند، پیگیر علت عدم تأیید کاندیدا توسط وزارت کشور می‌شدند.

ذاکری با ابراز اینکه هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای در رابطه با عدم تأیید علیقلی‌زاده وجود ندارد افزود: از آنجایی که رسانه‌ها تنها پل ارتباطی بین اعضای شورای شهر رشت و مردم هستند درخواست دارم که تمام جلسات مربوط به انتخاب شهردار علنی برگزار شود، در غیر این‌صورت بنده حاضر نیستم در جلسات غیرعلنی شورا شرکت کنم.

 به گزارش تسنیم مدیرعامل شرکت مهندسی تفاوت از شهر اصفهان، در این جلسه درباره ساخت نرم‌افزاری که قادر است مصوبات شورا را در اختیار مردم قرار دهد، توضیحاتی داد و خواست که شورای شهر رشت نیز مانند شورای شهر اصفهان از خدمات آن استفاده کند اما با اعتراض چند نفر از اعضای شورای شهر رشت مبنی بر غیربومی بودن این نرم‌افزار روبه‌رو شد.

در این جلسه با طرح دوفوریتی شهرداری رشت مبنی بر کمک 5میلیون تومانی به مناطق سیل‌زده کشور موافقت شد؛ لایحه یک‌فوریتی اعلام وصول اخذ مجوز واگذاری عرصه به‌منظور احداث دکل‌های مخابراتی تصویب نشد و این لایحه به‌صورت عادی به کمیسیون‌های مربوطه ارجاع داده شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار