ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری، گفت: ارتش در بطن بحران‌ها در نوک پیکان قرار گرفت و فتنه‌ها را مدیرت کرد، جنگید و دشمن را از میدان به در کرد و اولین شهید نظام و انقلاب را تقدیم این آب و خاک کرد.
کد خبر: ۷۳۵۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵ 16 April 2019
به گزارش تابناک، امیر محسن آذرافزوز امروز (سه شنبه) در نشست خبری به مناسبت روز ارتش، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران که از سال 42 با هدایت امام خمینی(ره) آغاز شد یک آزمون جدی برای ارتش بود چراکه ارتشیان از فرزندان همین جامعه بودند.
 
وی ادامه داد: فقط امام خمینی (ره) بودند که ارتش را همراه انقلاب می‌دانستند و همیشه بیشتر فرمایشات ایشان در خصوص فرماندهان ارتش بیان می‌شد نه بدنه ارتش، چراکه بدنه ارتش از عموم مردم تشکیل شده بود.
 
ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران دراستان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری،تصریح کرد: ارتش ایران در دهه 50  از لحاظ تجهیزات به یک قدرت فرامنطقه ای تبدیل شده بود و می‌توان دلیل این امر را فروش نفت با قیمت بالا دانست و می‌توان گفت تمامی تجهیزات فعلی در دهه 50 خریداری شده است.
 
آذرافروز در ارتباط با وقایع انقلاب گفت: ارتش با همه تجهیزاتی که داشت در 19 دی ماه 56 که وقایع انقلاب شکل گرفت، شاه مجبور به استفاده از نیروهای ارتش شد، اگر رویکرد ارتش ضد مردمی بود با این همه سلاح و آموزش‌ها به راحتی می‌توانست در روند انقلاب تغییر ایجاد کند، اما به فضل الهی  ارتشیان پشتیبان امام شدند، اما این شبهه مطرح می‌شد، که آیا ارتش پای عقیده و آرمان خودش می‌ماند؟ در جواب می‌توان گفت امروز ارتش با تمام وجود بر عقیده و آرمان‌های خود استوار بوده و خواهد ماند.
 
وی با بیان اینکه ارتش همواره در نوک پیکان دفاع از کشور قرار داشته است، تاکید کرد: مشاهده می‌کنید که ارتش پس از چهل سال سعادت راه جوانمردی را انتخاب کرده است. ارتش در بطن بحران‌ها در نوک پیکان قرار گرفت و فتنه‌ها را مدیرت کرد، جنگید و دشمن را از میدان به در کرد و اولین شهید نظام و انقلاب را تقدیم این آب و خاک کرد.
 
ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری در خصوص هشت سال دفاع مقدس، تصریح کرد: جنگی را  پشت سرگذاشتیم که 43 کشور صدام را پشتیبانی کردند و ارتش در این جنگ 48 هزار شهید تقدیم این انقلاب کرد، ارتشی که تصور می‌شد آتشی برای ملت باشد مشعلی شد تا نابودگر دشمنان باشد.
 
آذرافروز تاکید کرد: امروز ارتش در اوج خود کفایی به سر می‌برد، زیردریایی‌ها، موشک‌ها، تانک‌ها و هواپیماها همه بیانگر این موضوع هستند که طراحی و بومی سازی شده‌اند و در سال گذشته شاهد تولید جنگنده "کوثر" بودیم که در هسا راه اندازی شد.
 
وی با بیان اینکه مدیریت جهادی در ارتش امری ضروری است، گفت: نمونه‌ای از  مدیریت جهادی در ورود سیلاب به برخی از استان‌ها قابل مشاهده است که این مدیریت جهادی از ویژگی‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران است. 
 
آذر افروز، اقدام اخیر آمریکا در خصوص قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست گروه های تروریستی را اقدامی بی خردانه دانست و خاطرنشان کرد: می‌دانیم اقدام ترامپ در راستای اهداف شوم صهیونیسم است و او برای اینکه خدمتی به نتانیاهو کرده باشد دست به این اقدام زده است، به هرحال ارتش ضمن محکومیت اقدام بی خردانه آمریکا که با هدف قراردادن صلح و نقض آرامش منطقه است اعلام می‌کنیم ارتشی، سپاهی و همه نیروهای مسلح یک ارتش الهی هستند و تا آخرین لحظه از نظام و دستاوردهای آن دفاع خواهد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار