سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به پایش‌های میدانی و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای تالاب گاوخونی گفت: در پی بارندگی‌های فروردین سال جاری نزدیک به 10 درصد از تالاب بین المللی گاوخونی آبگیری شده است.
کد خبر: ۷۳۵۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲ 17 April 2019

به گزارش تابناک، به گفته کارشناسان و مسئولان زیست محیطی تنها 10 درصد تالاب گاوخونی آبگیری شده این در حالی است که برخی از مسئولان کشوری ادعا کرده بودند مشکل تالاب بین المللی گاوخونی مرتفع شده است.

ایرج حشمتی با بیان اینکه خشک شدن تالاب بین‌المللی گاوخونی ناشی از تاًمین نشدن حقابه زیست محیطی آن در سال‌های اخیر است، خاطرنشان کرد: خشکی این تالاب نه تنها بر تنوع زیستی گیاهی و جانوری به ویژه پرندگان مهاجر به طور جدی اثرگذار بوده است، بلکه حیات بسیاری از دوزیستان این زیست بوم را نیز تهدید می‌کند و این درحالی است که دوستداران محیط زیست همواره به شدت نگران پایداری تالابی این زیست بوم ارزنده ایران هستند.

حشمتی ادامه داد: پایش‌های میدانی، تحلیل تصاویر ماهواره‌ای و استفاده از داده‌های مبتنی بر حداقل ابزار و تجهیزات اندازه‌گیری موجود نشان می‌دهد که پس از بارندگی‌های فروردین سال جاری، تالاب بین‌المللی گاوخونی نزدیک به 10 درصد آبگیری شده است.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با تاکید بر اینکه تالاب گاوخونی تا احیای کامل فاصله بسیاری دارد، افزود: با این حال این میزان آبگیری و فرصت‌ کم نظیری که طبیعت پدید آورده است را باید به فال نیک گرفت زیرا فاجعه تبدیل شدن گاوخونی به کانون گرد و غبار برای چندماه به تعویق افتاد.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار