استاندار اصفهان در جلسه هم‌اندیشی با صنعتگران شهرک صنعتی مورچه‌خورت گفت: ننگ است که بیش از 300 واحد تولیدی قفل شده و در اختیار بانک‌ها قرار گرفته، بانک‌ها هم هیچ استفاده‌ای از آن نمی‌کنند و کارگران آن‌ها هم بیکار شدند.
کد خبر: ۷۳۵۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹ 17 April 2019

به گزارش تابناک، عباس رضایی پیش از ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی با صنعتگران شهرک صنعتی مورچه‌خورت اظهار کرد: در بازدید هفته گذشته از شهرک صنعتی جی اعلام شد که 590 واحد صنعتی در آنجا فعالیت دارد و 490 هم در این شهرک حضور دارند که امکان نشستن پای صحبت‌ همه این واحدها نیست.

استاندار اصفهان افزود: به همین دلیل به این شهرک‌ها سر می‌زنیم تا مشکلات را احصا کنیم و اگر امکان برطرف کردن در استان هست، همین جا و اگر نیست از طریق هیأت دولت و یا حتی مجلس پیگیری کنیم.

وی بیان کرد: از این جلسات ناراحت نیستم و در جلسات بعدی هم دیگر نیازی به پلاکارد خیرمقدم نیست چون من برای شنیدن مسائل و مشکلات این صنعت‌گران می‌آیم.

رضایی با اشاره به جلسه قبل، بیان کرد: چند واحد صنعتی که با بانک صنعت و معدن مشکل داشتند، مشکلات را مطرح کردند که جلسه با مدیر این بانک تشکیل دادیم و مشکلات آن‌ها را حل کردیم.

استاندار اصفهان مطرح کرد: ارگان‌های نظارتی برای مدیران دشواری ایجاد کرده‌اند و اینکه گفته می‌شود جسارت مدیران گرفته شده کاملاً درست است و مجلس هم در این زمینه وظیفه دارد که باید پیگیر باشد.

وی بیان کرد: ننگ است که بیش از 300 واحد تولیدی قفل شده و در اختیار بانک‌ها قرار گرفته و بانک‌ها هم هیچ استفاده‌ای از آن نمی‌کنند و کارگران آن‌ها هم بیکار شدند؛ ننگ است که تولیدکننده کالای خود را از استان دیگر صادر می‌کند.

رضایی عنوان کرد: در شرایط فعلی نباید همه چیز را از دولت انتظار داشت، همین سیل به تنهایی به اندازه یک‌سوم بودجه کشور هزینه ایجاد کرد.

استاندار اصفهان ادامه داد: استان اصفهان از نظر کمک‌های نقدی به مناطق سیل‌زده رتبه نخست را دارد و اینکه می‌گویند ما استان دوم هستیم را قبول ندارم چون که کمک‌هایی زیادی هم به صورت خودجوش ارسال شده که آمار همه آن‌ها را نداریم.

وی اذعان کرد: قوانین و ضوابط ما مربوط به شرایط عادی است درحالی که ما در شرایط جنگی هستیم؛ مدیران اگر مشکلی با واحدهای نظارتی و ... دارند باید منتقل کنند تا ما پیگیری کنیم؛ همچنین قرار شد هفته‌ای 2 روز در اتاق بازرگانی حضور داشته باشم و مسائل تولیدکنندگان را از این طریق حل کنیم.

رضایی تاکید کرد: همه باید تلاش کنیم که حتی یک نفر هم بیکار نشود و قهرمان واقعی کسی است که یک شغل بتواند ایجاد کند؛ در اولین فرصت مسائل و مشکلات خود شهرک و مسائل مربوط به واحدهای صنعتی را به تفکیک به ما انتقال کنید.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: هم به خاطر تحریم و هم به خاطر سیل ظرفیت برای تولید ایجاد شده و تقاضا بالا رفته است و شما که متخصص تولید و اقتصاد روش مناسب برای فروش استفاده کنید؛ تخصص من در پنس، سوزن و سقط جنین است، شما خودتان روش مناسب را پیدا کنید.

وی با بیان مثالی گفت: یک میلیون و 500 هزار کولر آبی در تابستان روشن خواهد شد که روزانه 250 لیتر آب مصرف می‌کنند و در مدت 120 روز حدود یکصد میلیون مترمکعب آب می‌شود که این میزان به اندازه یک تونل ماست؛ اگر مشکل همین کارخانه اسنوا حل شود، می‌تواند تولید اسپلیتر کند که ما هم می‌توانیم درخواست کاهش تعرفه برق دهیم تا از این طریق هم مصرف آب کاهش یابد و هم کمک به تولید می‌شود و هم می‌تواند اشتغال‌زایی کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار