فولادگر مطرح کرد:
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: هرچه تلاش کنیم مدل سازمان برنامه بودجه به شکلی است که اصفهان رتبه های پایین درآمدی را خواهد داشت.
کد خبر: ۷۳۶۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰ 18 April 2019
به گزارش تابناک، حمیدرضا فولادگر با بیان اینکه طبق گزارش معاونت نظارت مجلس برای استان اصفهان بیش از ۸ هزار میلیارد تومان درآمد پیش بینی شده گفت: این رقم نسبت به سال قبل ۱۸ درصد افزایش در نظر گرفته شده است و ۱۸۰ میلیارد تومان نیز درآمد اختصاصی سال ۹۸ استان اصفهان است.
 
وی افزود: طبق آمار دیوان محاسبات، استان اصفهان جزو استان هایی است که در هشت ماهه نخست سال ۹۷ وصولی درآمدهای آن کمتر از میانگین کل کشور بود، پس وصول ۱۸ درصد سال جاری سخت است.
 
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اعتبارات هزینه ای برای اصفهان حدود ۸۰۰ میلیارد تومان است. بودجه عمرانی اصفهان را ۳۸۶ میلیارد تومان پیش بینی کرده اند که نزدیک به یک درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
 
فولادگر با اشاره به اینکه اصفهان با سرانه استانی خود، رتبه چهارم را کشور دارا است، ادامه داد: هر اصفهانی یک میلیون و نیم تومان برای کشور درآمد دارد، این در حالی است که اعتباراتی که به اصفهان تعلق می‌گیرد این استان را در رتبه ۲۸ قرار داده است.
 
وی تصریح کرد: در ضریب بازگشت، اصفهان رتبه سی ام را دارد. هرچه تلاش کنیم مدل سازمان برنامه بودجه به شکلی است که اصفهان رتبه های پایین درآمدی را خواهد داشت.
 
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بارندگی خیر است و شر آن بر می‌گردد به عملکردها و مدیریت های ما. اگر در طبیعت دستکاری نکرده بودیم و زهکشی و طرح های این چنینی انجام شده بود بسیاری از بارش ها مهار می شد. تهدید سیل را باید به فرصت بازسازی بدل کنیم، در بازسازی ها باید مدیریت کرد و عجولانه عمل نکنیم. 
 
فولادگر گفت: اگر منابع و مصارف درست مدیریت شده بود و اگر طرح های انتقال آب که مطالعات آن انجام شده بود اجرا می شد، امروز چیزی حدود ۱۲ میلیارد مترمکعب آب به خلیج فارس نریخته بودیم. 
 
وی تاکید کرد: ۲۳ میلیارد مترمکعب آب وارد حوضه آبریز زاگرس شده است، تونل یک و دو کوهرنگ زیر ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب انتقال می دهد و تونل سوم و بهشت آباد نیز انتقال آب آن به یک میلیارد مترمکعب هم نمی رسید.
 
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: سد زاینده رود در حال حاضر ۳۵ درصد ظرفیت خود را پر کرده است و طبق اعلام وزارت نیرو کمترین پر شدگی متعلق به سد زاینده رود است. اگر گاوخونی ۴۰ درصد آبگیری شود قنات های یزد و غرب کرمان هم آبگیری خواهد شد. 
 
فولادگر در ادامه به موضوع رونق تولید اشاره کرد و افزود: اینکه مقام معظم رهبری ۱۰ سال است عنوان سال را اقتصادی اعلام می کنند، این است که اقتصاد برای کشور در این مدت اولویت نخست بوده و هست. در مسائل اقتصادی رهبری رونق تولید را اعلام می کنند، چراکه مشخص است برای خروج از رکود تورمی چاره ای جز بهبود وضعیت تولید نداریم. 
 
وی تاکید کرد: با رونق تولید از رکود تورمی خارج می شویم، چراکه هم اقتصاد مردمی بهبود پیدا می کند و هم مسائل معیشتی مردم بهتر می شود.
 
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای بهبود رونق تولید در مجلس تا پایان اردیبهشت هر کمیسیون تخصصی باید با وزارتخانه مربوطه جلسه بگذارد و راه حل هایی تا پایان خرداد ماه ارائه و به مسئولان اجرایی، منتقل کند.
 
فولادگر اضافه کرد: آسیب شناسی اجرایی، زدودن مقررات اضافه، تصمیمات نظام برای حمایت از جمله فعالیت های مجلس در راستای رونق تولید است.
 
وی تاکید کرد: سرمایه در گردش، نظام مالیاتی، نظام بیمه ای، نظام تجاری و‌ گمرکی، سیاست های پولی و ارزی، بهبود محیط کسب و کار و فناوری اطلاعات از جمله اقدامات اساسی برای رونق تولید است. 
 
وی گفت: متاسفانه اصفهان در خصوص محیط کسب و کار وارد استان های نامناسب شده است و نرخ بیکاری این استان 14.1 درصد است.
 
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چهارهزار میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در نظر گرفته شده است و افزایش حقوق کارگری و تامین اجتماعی در سال ۹۸مناسب بوده است.
 
فولادگر تصریح کرد: پس از ۴۰ سال از انقلاب هنوز یکسری مشکلات اقتصادی خاص وجود دارد، اما با این حال در بودجه سال جاری ۱۴ میلیارد دلار برای کالاهای اساسی دولت در نظر گرفته ایم. 
 
وی اظهار کرد: انتخابات مجلس در مجلس بررسی می شد که لایحه جامع انتخابات نیز از سوی دولت به مجلس آمد و ریاست مجلس دستور داد که در بحث انتخابات مجلس، لایحه دولت و مجلس با یکدیگر تلفیق شود، به همین خاطر اندکی این موضوع در مجلس به طول خواهد انجامید و بعید است که به انتخابات مجلس سال جاری برسد. 
 
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در خصوص تفکیک استان، گفت: تفکیک استان به لحاظ آیین نامه ای نمی تواند به پیشنهاد نماینده مطرح شود از سوی دیگر طرح تشکیل استان بار مالی دارد و امکان اجرا وجود ندارد، همچنین دولت لایحه ای در مورد استان اصفهان شمالی نخواهد آورد.
 
فولادگر ادامه داد: ستاد احیای زاینده رود در دستور کار شورای عالی آب است که کارگروه احیا تشکیل خواهد شد، نهاد ریاست جمهوری نیز ستاد احیا را با دستور آقای جهانگیری پیش می برد که اتفاق دوم بسیار مهم است.
 
وی در خصوص طرح های انتقال آب، اظهار کرد: تونل سوم کوهرنگ، با کُندی پیش می رود، سد و تونل سوم هیچ مشکل مالی ندارد و اعتبار خوبی دارد. کندی کار به پیمانکار و مشاور تونل سوم ارتباط دارد. تونل بهترین راه بهشت آباد است و هر پنج استان خوزستان، چهار محال و بختیاری، اصفهان، یزد و کرمان باید سهم داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار