رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی اصفهان گفت: در صورتی که خیران سلامت در حوزه آموزش و پژوهش ورود پیدا کنند میتوان شاهد خیر های مولد و زایا باشیم.
کد خبر: ۷۳۶۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳ 18 April 2019

به گزارش خبرنگار تابناک،  طاهره چنگیز  امروز در نهمین نشست سالانه مجمع و انجمن خیران بهداشت‌و سلامت استان اصفهان اظهار داشت: امروز شاهد واردات کارگران ساده و خروج فارغ التحصیلان و تحصیلکرده ها از استان اصفهان هستیم  که این امر ورود جدی تر خیران را در عرصه آموزش و پژوهش برای استقرار و ماندگاری فارغ التحصیلان و دانش آموختگان در استان اصفهان می طلبد.
وی بیان داشت: هر ساله تعداد زیادی از فارغ التحصیلان رشته های مختلف در دانشگاه های مهم‌در استان اصفهان به خاطر عدم فراهم‌بودن زمینه اشتغال و نداشتن تجهیزات کاری به دیگر استان ها و از جمله تهران می روند .
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: اگر چه خیرهای یکبار مصرف بسیار کار نیکویی هست اما امروز زمان آن رسیده که اقدام به سرمایه گذاری ها رو خیر های مولد و زایا و ماندگار کنیم.

دانشگاه های تیپ‌یک‌ اصفهان ظرفیت جذب فارغ التحصیلان را ندارند 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه ظرفیت جذب فارغ التحصیلان را در دانشگاه های تیپ یک استان از جمله دانشگاه اصفهان،دانشگاه صنعتی و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نداریم چون امکانات آموزشی و پژوهشی بسیار محدودی داریم، گفت: همین مسله سبب بسیاری از مهاجرت های غیر منطقی در سطح استان اصفهان از جمله خروج نخبگان شده است.
چنگیز اضافه کرد: عدم توانایی در فراهم کردن اشتغال برای نخبگان به علت محدودیت های مالی و سرمایه گذاری روی این افراد سبب خالی شدن استان اصفهان از نخبگان فرهنگی شده که از خیران سلامت خواهان ورود به عرصه آموزش و پژوهش پزشکی هستیم.
وی بیان داشت: تشخیص کار خیر و خوب بسیار حائز اهمیت است افرادی هستند که نیت کار خوب ووخیر خواهانه ای دارند اما در تشخیص اینکه کدام کار بهتر و مفیدتر است می مانند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان  با اشاره به اینکه عمر خود را باید به گونه ای بگذرانیم که پر برکت باشد، افزود: همه باید تلاش کنیم که به خود مشغولی گرفتار نشویم و فرد موثری در جامعه باشیم.
وی با اعلام اینکه امروز شاهد ورود خیران به حوزه بهداشت، پیشگیری ، آموزش ها و مراقبت های اولیه هستیم که این یعنی یک گام رو به جلو برداشتیم‌،ادامه داد: در گذشته شاهد ورود خیران سلامت تنها در عرصه درمان بودیم.
چنگیز از خیران خواست وارد کارهای خیر خواهانه مولد و زاینده شوند، تصریح کرد:  هزینه کردن و سرمایه گذاری در امر بستر سازی و فراهم کردن وسایل و امکانات آموزشی و توسعه  ساختمان های آموزشی و پژوهشی پزشکی در جهت رشد و بالندگی نخبگان و جلوگیری از مهاجرت تحصیلکرده ها و ایجاد زمینه اشتغال و پژوهش آنها در استان کمتر از هزینه های میلیاردی خیران در حوزه درمان است.
وی گفت: ورود خیران به عرصه آموزش و پژوهش حکم کاشت بذر یک درخت را دارد اما هزینه کردن در عرصه درمان مثل خرید خود درخت است و تفاوت قیمت و دستاوردهای آن هم به همین میزان تفاوت دارد.

ع.ق

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار