استاندار اصفهان تاکید کرد:
استاندار اصفهان گفت: اکنون که در جنگ اقتصادی قرار گرفته ایم قوانین مرتبط با تولید متناسب با جنگ اقتصادی نبوده و نیازمند اصلاح است.
کد خبر: ۷۳۶۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹ 18 April 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، عباس رضایی روز پنجشنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی اصفهان اظهارداشت: نمایندگان مجلس با اصلاح قوانین کسب و کار باید این قوانین را متناسب با شرایط روز کارآمد کنند. 
وی به نرخ بیکاری در استان اصفهان اشاره کرد و افزود: برای استانی همانند اصفهان که یکی از قطب های صنعتی کشور است صحیح نیست که بیکاران آن از میانگین کشوری بیش از 2 درصد باشد. 
استاندار اصفهان با اشاره به جاری شدن سیل و تخریب بسیاری از واحدهای مسکونی و زیرساخت های برخی از شهرهای کشور بیان کرد: گرچه جاری شدن سیل موجب خسارت های زیادی شد اما فرصت خوبی است تا بنگاه های اقتصادی برای تامین نیازها جهت بازسازی این مناطق فعالیت تولیدی خود را افزایش دهند. 
وی با بیان اینکه برای رونق تولید باید امیدآفرین باشیم، گفت: بیان دیدگاه های مایوس کننده، گره ای از مشکلات واحدهای تولیدی نمی کاهد بلکه موجب سرمایه گریزی می شود. 
استاندار اصفهان در عین حال گفت: مسائل و مشکلات باید در جلسات کارشناسی بین مدیران و مسئولان واحدهای تولیدی بصورت شفاف و بدون کم و کاست مطرح شود تا بتوان برای حل آنها تصمیم های صحیح و اصولی اتخاذ کرد. 
رضایی یکی از مشکلات استان اصفهان را کاهش روحیه ریسک پذیری مدیران بیان کرد و افزود: باید روحیه جسارت پذیری در بین مدیران و عوامل دستگاه های اجرایی استان تقویت شود. 
وی با اشاره به اینکه برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی با مشکلات بیمه ای مواجه هستند از مدیر تامین اجتماعی خواست با بررسی مشکلات این واحدها نسبت به حل آنها اقدام کند. 
استاندار اصفهان همچنین خواستار ارائه پیشنهادهای شاخص از سوی اتاق بازرگانی اصفهان برای حل مشکلات فعالان اقتصادی استان شد و افزود: چنانچه راهبردهای شاخص و متقنی از سوی اتاق بازرگانی اصفهان ارائه شود، آمادگی دارم هفته ای دو بار برای بررسی این راهبردها و حل مشکلات فعالان اقتصادی استان به اتاق بازرگانی بیایم. 
همچنین معاون قضایی دادگستری استان اصفهان با اشاره به تشکیل شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در این استان در سال های اخیر گفت: دردهای فعالان اقتصادی استان را شناخته ایم و راه درمان آنها نیز در این شورا بیان می شود اما همچنان مشکلات پابرجاست. 
محمد محمدی اظهارداشت: اکنون زمان آن فرا رسیده است که شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در استان اصفهان به این موضوع متمرکز شود که چرا درد فعالان اقتصادی و واحدهای تولیدی درمان نشده است. 
وی افزود: در اختیار داشتن اطلاعات آماری یکی از مهمترین عواملی است که می تواند به برنامه ریزی برای حل مشکلات اقتصادی کمک کند و تا زمانی که این اطلاعات در اختیار نباشد نمی توان برنامه ریزی صحیح و اصولی انجام داد. 
معاون قضایی دادگستری اصفهان با اشاره به اینکه عده ای به بهانه محرمانه بودن مانع ارائه این اطلاعات آماری می شوند، تصریح کرد: باید کارگروهی برای جمع آوری و در اختیارگرفتن این اطلاعات آماری تشکیل شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار