مدیر دفتر مهندسی رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه در محدوده چم آسمان باغ‌بهادران تخریب حدود 29 محوطه ویلایی در دستور کار قرار گرفته است، گفت: در محدوده جاده ساحلی نباید ساخت‌وسازی وجود داشته باشد، البته اکنون به دنبال آزادسازی تصرفات غیرمجاز در بستر زاینده‌رود هستیم.
کد خبر: ۷۳۶۳۳۷
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳ 20 April 2019
به گزارش تابناک، احمدرضا صادقی در خصوص تخریب ویلاهای غیرمجاز در حوضه زاینده‌رود در محدوده استان اصفهان، اظهار کرد: تخریب ویلاهای غیرمجاز ارتباطی به سیل و رویدادهای اخیر کشور نداشت و شرکت آب منطقه‌ای طی چند سال گذشته این موضوع و پیگیری تخلفات را در دستور کار خود قرار داده است.
وی با بیان اینکه براساس سیاست شرکت آب منطقه‌ای از سال گذشته، محدوده‌هایی با عنوان «بازه» را در حریم رودخانه در نظر گرفتیم، افزود: در این محدوده‌ها یک سری تخلفات و ویلاسازی‌هایی انجام شده که برخورد با آنها در دستور کار قرار گرفته است.
مدیر دفتر مهندسی رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان ادامه داد: در اسفندماه سال گذشته نخستین حرکت بازه در منطقه باغ‌بهادران انجام شد، افزود: در این اقدام حدود 20 محوطه ویلایی که مطابق نقشه‌های مصوب آب منطقه‌ای در بستر زاینده‌رود قرار داشتند، تخریب و آزادسازی شد.
وی با بیان اینکه به دنبال تعطیلات پایان سال، کار تخریب ویلاهای غیرمجاز تا بعد از نوروز 98 متوقف شد، اظهار کرد: اکنون در مرحله دوم در محدوده چم آسمان باغ‌بهادران تخریب حدود 29 محوطه ویلایی در دستور کار قرار گرفته است.
صادقی افزود: از ابتدای هفته گذشته، این کار با وجود مشکلات اجتماعی بسیار بالا و با حمایت نیروی انتظامی کار آغاز شد و امروز در چهارمین روز تخریب ویلاهای غیرمجاز همچنان ادامه دارد و تا سه روز آینده این محدوده از تصرفات غیرمجاز پاکسازی خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه بعد از پاکسازی این محدوده به سمت اولویت‌های بعدی برای تخریب ویلاهای غیرمجاز حرکت خواهیم کرد، تصریح کرد: پیش از این شرکت آب منطقه‌ای بعد از شناسایی به صورت نقطه‌ای با تخلفات برخورد می‌کرد، اما اکنون در سیاست جدید به صورت محدوده‌ای عمل می‌کنیم.
مدیر دفتر مهندسی رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان یادآور شد: طبق قانون پیش از تخریب ویلاهای غیرمجاز، طی چندین مرحله به مالکان آن اخطار داده و در مراحل مختلف از آنها درخواست ارائه اسناد مالکیت می‌شود و بدون استثنا هر ویلا و ساخت وسازی که در بستر رودخانه زاینده‌رود باشد، تخریب خواهد شد.
وی در خصوص تعیین حریم و بستر زاینده رود و تعیین جاده ساحلی از سوی شرکت آب منطقه‌ای، گفت: بحث احداث جاده ساحلی در زاینده‌رود از سال 95 از محدوده شهرستان خمینی‌شهر (درچه) آغاز شد و سپس در محدوده شهرستان فلاورجان در دو طرف زاینده‌رود جاده ساحلی احداث شد و اکنون در محدوده شهرستان مبارکه این کار در حال انجام است.
صادقی تاکید کرد: در محدوده جاده ساحلی نباید ساخت‌وسازی وجود داشته باشد، البته اکنون به دنبال آزادسازی تصرفات غیرمجاز در بستر زاینده رود هستیم.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار