مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: وزش باد شدید در 2 روز گذشته، هفت میلیارد ریال به فضای سبز، باغ ها و خودروهای شخصی در این استان خسارت وارد کرد.
کد خبر: ۷۳۶۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱ 21 April 2019

به گزارش تابناک، منصور شیشه فروش با بیان اینکه باد شدید از روز جمعه در برخی مناطق غرب و جنوب استان اصفهان وزیدن گرفت که دامنه آن تا اصفهان و شرق این شهرستان ادامه یافت گفت: در این راستا خساراتی به درختان فضای سبز شهرهای واقع در این مناطق وارد و سقف تعدادی از گلخانه ها در شهرهای سمیرم، دهاقان و فلاورجان تخریب شد. 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید به اینکه این حادثه همچنین موجب فرو ریختن برخی از داربست ها و المان های شهری و خسارت به برخی از خودروهای شخصی شد اضافه کرد: شهرداری ها و مالکان ساختمان های در حال ساخت که برای عملیات ساخت و ساز از داربست استفاده می کنند باید نسبت به تثبیت المان های شهری و داربست ها اقدام کنند تا حادثه ناگواری برای شهروندان بوجود نیاید. 
شیشه فروش با اشاره به این که ورزش باد شدید و تندباد موجب گرد و غبار و کاهش دید افقی در جاده ها می شود از رانندگانی که قصد تردد در محورهای مواصلاتی استان دارند خواست در تردد غیر ضروری بویژه در نواحی شرق اصفهان خودداری کنند و در صورت مواجه با این پدیده خودرو خود را در نزدیک ترین توقفگاه های کنار جاده متوقف کنند. 
وی ادامه داد: براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان از فردا دمای هوا بویژه در مناطق غربی استان 6 تا هفت درجه سانتی گراد کاهش می یابد که سرمازدگی محصولات باغی و زراعی دور از انتظار نیست. 
به تاکید مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ، کشاورزان هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند و اقدام های لازم را برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات انجام دهند. 
وی با اشاره به هجوم ملخ ‌های صحرایی از کشورهای همسایه به مرزهای جنوبی کشور بیان کرد : تاکنون اصفهان درگیر حمله این ملخ ها نشد و براساس اعلام کارشناسان درگیر نخواهد شد اما تمهیدات لازم برای مقابله با هجوم احتمالی این نوع حشرات اندیشیده شده است. 
شیشه فروش تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان در حال انجام اقدام های لازم برای مقابله با سایر آفت ها از جمله سن و کرم خراط (آفت درختان باغی بویژه گردو) است. 
به گفته وی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان عملیات مقابله با کرم خراط را در بیش از 200 هکتار از زمین های شهرستان خوانسار ( در 160 کیلومتری غرب اصفهان ) آغاز کرده است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار