طباطبایی نژاد:
امام جمعه اصفهان گفت: بهتر است تعداد روزنامه‌ها یا مطبوعات محدود شود و به جای همه این تشکل‌های رسانه‌ای، یک روزنامه با کیفیت در اصفهان منتشر کنند.
کد خبر: ۷۳۷۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳ 22 April 2019

به گزارش تابناک، آیت الله سید یوسف طباطبائی نژاد صبح امروز (دوشنبه) در دیدار با اعضای تشکل‌های رسانه‌ای استان اصفهان با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: اولین شرط رسانه همان است که قرآن بدان اشاره کرده که رسانه اعم از گفتاری و نوشتاری دروغ و لغو نباشد، لغو یعنی خبری که نه به نفع دنیا است و نه به نفع آخرت. پس باید حرف درست را نوشت حتی اگر کم باشد.

وی با ابراز تأسف از نبود توجه به کیفیت رسانه‌ها اظهار کرد: اصفهان استعدادهای رسانه‌ای بسیاری دارد اما متأسفانه هنوز یک رسانه ممتاز در کشور ندارد. بهتر است همه مطبوعات با هم متحد شوند و یک روزنامه با کیفیت داشته باشند که اخبار تازه روز را مطرح کند و روزنامه‌ای ارزشمند برای همه اقشار جامعه باشد.

امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه نباید اخبار لغو را منتشر کرد، افزود: رسانه باید فکر مردم را بالا ببرد، باید بالابردن مسائل فکری کودکان، خانواده‌ها و اقشار مختلف را در نظر و علاوه برآن به مطرح کردن تحلیل‌های سیاسی روز توجه ویژه داشت.

طباطبائی نژاد در خصوص انتقاد و تهمت اظهار کرد: انتقاد با غیبت و تهمت فرق دارد، انتقاد عمومی نیست، بهتراست انتقاد را به صورت خصوصی و با نوشتن نامه به عرض دیگران رساند، اگر دروغ بنویسید تهمت است و اگر راست باشد غیبت است، غیبت انواع شفاهی و کتبی دارد که این از نوع کتبی غیبت خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با تأکید بر اینکه باید اشتباهات را به صورت خصوصی تذکر داد، افزود: از خبرنگاران و کل مجموعه رسانه‌ای اعم از صداو سیما و مطبوعات مکتوب می‌خواهیم که با افزایش تمدن و فرهنگ در بین خود و مردم به حل مشکلات کمک کنند.

وی باتأکید بر اینکه همه بدبختی‌های ما از رسانه‌های خط باز است، اظهار کرد: حتی تا ۱۰۰ سال بعد از پیامبر هم خبرنگار شعیه نداشتیم و هرچه اخبار غلط خواستند زدند که از همین خبرها داعش پیدا شد چرا که هرکسی هرچه سلیقه‌اش بود را گفت و کاری هم از دست کسی برنیامد.

عضو مجلس خبرگان رهبری باتأکید بر اینکه اخبار غلط آیندگان را به اشتباه می‌اندازد، تصریح کرد: اگر خبر بد بگویید، آیندگان راه راست را از دروغ تشخیص نمی‌دهند و این خیانت به آینده هم منتقل می‌شود چرا که همه این اخبار تاریخ آینده را می‌سازد.

طباطبائی نژاد با بیان اینکه سلام ما را به اصحاب رسانه برسانید، افزود: باید تمدن اسلامی خبری و خبرنگاری در هرقسمتی اعم از خبرنگاری، عکاسی و غیره اجرا شود، حتی عکاسان هم باید رعایت کنند که چه عکسی می‌گیرند، باید قبل از هرکاری فکر کرد و نباید آبروی کسی را پیش مردم و خداوند ببریم چرا که آبروی مسلمان را بردن خوشحالی ندارد.

وی با اشاره به اینکه همه این اشتباهات از غفلت سرچشمه می‌گیرد افزود: باید قبل از هرنوشتنی یا گرفتن هرعکسی فکر کرد که چرا این کار را می‌کنیم، باید انصاف و بخشش داشت نباید گفته‌ها را تلافی کرد.

طباطبائی نژاد در سفارش به خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: باید تمدن خبرنگاری و تمدن روایی را اجرا کنیم، متأسفانه تعدد مطبوعات خود باعث سرگردانی مردم می‌شود و با وجود کاغذ گران بهتر است به مسئله مطبوعات بیشتر از کمیت یا تعدد آن توجه شود.

وی اظهار کرد: اگر حرفی نیست بهتر است تعداد روزنامه‌ها یا مطبوعات محدود شود و به جای همه این تشکل‌های رسانه‌ای، یک روزنامه با کیفیت در اصفهان منتشر کنند و همه ما به این امر اذعان داریم که خبرنگار و خبرنگاری عامل تحول جامعه است و امیدواریم امسال شاهد تحولات مثبتی در این زمینه باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار