نخستین همایش بین المللی ' مدیران گروه های عربی جهان 'با حضور استادان و محققان بیش از 11 کشور در دانشگاه اصفهان آغاز شد.
کد خبر: ۷۳۷۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸ 23 April 2019

به گزارش تابناک، این همایش نخستین بار با حضور بیش از 200 نفر از پژوهشگران و تحلیل گران زبان جهان در تالار امام دانشکده زبان های خارجی دانشگاه اصفهان تا پنجم اردیبهشت امسال ادامه دارد.
این همایش با هدف بهینه سازی روش های آموزشی و آسیب شناسی زبان و ادبیات عرب با حضور یکصد استاد داخلی و یکصد مهمان خارجی از کشورهای عراق، فرانسه، سوئد، اسپانیا، مصر، ترکیه، الجزایر، نیجریه، چین، عمان و قطر در حال برگزاری است.
بیش از 150 مقاله به دبیرخانه این همایش رسید که 90 مقاله از بین آنها پذیرفته شد و در این رویداد ارائه می شود. 
رییس دانشگاه اصفهان در آیین آغاز به کار همایش بین المللی مدیران گروه های عربی جهان گفت: برگزاری این رویداد در قالب سیاست های بین المللی سازی و جهانی دانشگاه، زمینه مناسبی برای فعالیت ها و همکاری های بعدی در زمینه گروه های عربی زبان فراهم می کند.
هوشنگ طالبی افزود: این فعالیت ها می تواند در زمینه مبادله دانشجو و استاد باشد بطوریکه مدیران گروه های عربی دانشگاه های مختلف در این همایش امکان تبادل نظر و عقد تفاهم نامه به منظور توسعه روابط و بررسی برنامه های درسی خود را جهت تحصیل تعدادی از دانشجویان در دانشگاه های دیگر دارند.
رییس دانشگاه اصفهان با بیان اینکه حضور دانشجویان مقطع دکترا، پل ارتباطی بین استادان، پژوهشگران و گروه های زبان در دانشگاه ها هستند، اظهار داشت: دانشگاه اصفهان از مبادله استاد در قالب های مختلف مانند فرصت های مطالعاتی و تحقیقاتی استقبال می کند.
وی عربی را زبان قرآن خواند و تاکید کرد: فهم این زبان باعث افزایش درک معارف قرآنی می شود و بسیار با ارزش است زیرا گسترش عربی، زمینه سایر توسعه سایر زبان های مادر دنیا می باشد.
طالبی با بیان اینکه دانشگاه اصفهان با 15 هزار دانشجو، 650 عضو هیات علمی، 105 رشته دکترا و 184 رشته کارشناسی ارشد یکی از دانشگاه های برتر کشور است، گفت: 50 درصد از دانشجویان این مجموعه در مقطع تحصیلات تکمیلی هستند.
وی با اشاره به اینکه گروه زبان عربی در دانشگاه اصفهان، نیم قرن سابقه فعالیت دارد، اضافه کرد: دانش آموختگان زبان و ادبیات عربی این مرکز به عنوان استاد در بسیاری از دانشگاه کشور تدریس می کنند.
شهردار اصفهان نیز در این آیین گفت: همایش بین المللی مدیران گروه های عربی جهان همزمان با هفته فرهنگی اصفهان و روز گرامیداشت شیخ بهایی برگزار می شود.
سوم تا نهم اردیبهشت هفته فرهنگی اصفهان نامگذاری شده و سوم اردیبهشت روز گرامیداشت شیخ بهایی از دانشمندان نامدار سده 10 و 11 هجری قمری است.
قدرت الله نوروزی افزود: دانشمندان بزرگی از اعراب در اصفهان زندگی می کردند و امروز جزو نام آوران اصفهان هستند از جمله راغب اصفهانی، ابونعیم و شیخ بهایی.
وی با بیان اینکه اصفهان، شهری تاریخی، میراثی، گردشگری و صنعتی بشمار می آید، اظهار داشت: این کلانشهر عضو شبکه های بزرگ جهانی از جمله شهرهای خلاق و دوستدار کودک است.
شهردار اصفهان این خطه تاریخی را یکی از قطب های گردشگری فرهنگی و مذهبی ایران خواند و اضافه کرد: دومین قبرستان بزرگ شیعیان به نام تخت پولاد در این شهر قرار دارد که می تواند مقصد گردشگری مسلمانان باشد.
وی با بیان اینکه این شهر با برخی شهرهای عربی مانند کویت و بعلبک لبنان خواهرخوانده است، تاکید کرد: ما برای عقد قرارداد خواهرخواندگی با سایر شهرهای عربی آمادگی داریم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار