تاج الدین:
دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در خصوص تفکیک وزارت ورزش و جوانان گفت: بخش ورزش و بخش جوانان اساسا دو بخش نامربوط به یکدیگر هستند مگر ورزش فقط به جوانان اختصاص دارد یا مگر مسئله جوانان فقط ورزش است؟ علیرغم آنکه مثلا صنعت، معدن و تجارت با هم بسیار مرتبط هستند.
کد خبر: ۷۳۷۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴ 24 April 2019
به گزارش تابناک، ناهید تاج الدین با بیان اینکه باید بگویم اجرای ماده 53 قانون برنامه پنجم توسعه و ادغام دو سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان و تشکیل وزارت ورزش و جوانان از اساس غلط بود و باعث تداخل چارت در این وزارتخانه شد گفت: در همان سال تصویب این ادغام، مرکز پژوهش های مجلس در ارزیابی خود ادغام سازمان‌های ملی جوانان و تربیت بدنی را به جهات مختلف قابل تأمل و آن را غیر قابل توصیه دانسته بود. درست در همان سال کمیسیون فرهنگی قائل به این بود که مسائل مربوط به جوانان مسائلی فرابخشی است که هیچ یک از سازمان‌ها و وزارتخانه ها به تنهایی از عهده انجام آن بر نمی‌آیند و منحصر کردن مسائل جوانان در یک وزارتخانه لطمه‌ای جدی به تحقق اهداف و حل مشکلات آنان وارد می کند، اما با این همه طرح ادغام به تصویب رسید.
 
دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تشکیل وزارتخانه ورزش و جوانان منجر به این شد که مسائل جوانان کاملا تحت الشعاع مسائل ورزش قرار گیرد و بخش جوانان کاملا مهجور واقع شود. تعیین افرادی چون محمود گودرزی وزیر پیشین  یا دیگرانی که اغلب هم  شخصیت های  ورزشی بوده اند، به عنوان وزیر ورزش و جوانان نشانه پررنگ تر بودن دغدغه ورزش نسبت به دغدغه جوانان بوده است.
 
 تاج‌الدین تصریح کرد: بخش ورزش و بخش جوانان اساسا دو بخش نامربوط به یکدیگر هستند مگر ورزش فقط به جوانان اختصاص دارد یا مگر مسئله جوانان فقط ورزش است ؟ علیرغم آنکه مثلا صنعت، معدن و تجارت با هم بسیار مرتبط هستند یا تعاون، کار و رفاه اجتماعی بسیار به هم نزدیک هستند، اما دو بخش یعنی ورزش و جوانان آن تناسب سازمانی را با یکدیگر ندارند.
 
وی تاکید کرد: از طرف دیگر همین امروز هم در شکل گیری وزارت گردشگری عده ای از صاحبنظران معتقدند که کارکرد سازمان گردشگری و میراث فرهنگی و راندمان و چابکی آن به مراتب از راندمان وزارت گردشگری بیشتر است چون معتقد هستند وزارتخانه باعث خواهد شد بروکراسی و دیوان سالاری در بحث گردشگری پررنگ تر شود. در حالی که نماینده های موافق تشکیل وزارت گردشگری می گفتند باید گردشگری و میراث فرهنگی برای نظارت دسترس پذیرتر شود برای همین تبدیل آن به وزارتخانه ضروری است .در واقع وزارتخانه بیشتر کارکرد نظارتی دارد، اما برای مسائلی چون جوانان یا گردشگری بیشتر نیاز به رویکرد حمایتی ست 
 
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز در دنیا ساختارهای بروکراتیک هم ساختارهای مسئله محور و هم خردتر و با کارویژه مشخص تر شده‌اند، مثلا در انگلیس سازمان خدمات بهداشت ملی تحقیق می‌کند که بحران تنهایی که مشکل ۹ میلیون نفر از ۶۴ میلیون نفر انگلیسی است سالانه ۳۲ میلیارد پوند به اقتصاد ضربه می‌زند و ضرر آن از مصرف روزانه ۹ نخ سیگار بیشتر است برای همین وزارت امور تنهایی تشکیل می‌شود، بعد ما در کشوری زندگی می‌کنیم که ۵۰ درصد جمعیت آن طبق سرشماری سال ۹۵ زیر ۳۰ سال سن دارند و بخش جوانانمان کاملا تحت الشعاع بخش ورزش است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار