استاندار اصفهان گفت: تسهیلات مورد نیاز برای سرمایه در گردش برخی واحدهای تولیدی بزرگ این استان که با مشکل رو به رو شدند، بین سه تا چهار برابر افزایش خواهد یافت.
کد خبر: ۷۳۷۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶ 24 April 2019

به گزارش تابناک، عباس رضایی روز چهارشنبه در نشستی با صاحبان صنایع، تولیدکنندگان و مسوولان شهرستان های کاشان و آران و بیدگل با اشاره به نشست خود با رییس بانک مرکزی افزود: قول مساعدی برای افزایش تسهیلات داده شده و همچنین در جریان این نشست قرار شد تا اختیارات بانک های استان اصفهان نیز افزایش یابد.
وی با تاکید بر لزوم رسیدگی به مشکل بدهی های کلان واحدهای تولیدی بزرگ بیان کرد: برخی واحدها پیش تر دلار 32 هزار ریالی دریافت می کردند و اگر بخواهند از دلار نیمایی یا بازار آزاد استفاده کنند، هزینه های تولید افزایش یافته و با مشکلات بیشتری دست به گریبان خواهند شد.
استاندار اصفهان با اشاره به قول مساعد رییس بانک مرکزی برای برطرف کردن این مشکل اضافه کرد: قرار است نشست هایی مستمر با رییس بانک مرکزی برگزار شود که در این راستا، ناصر همتی پس از ماه مبارک رمضان به کاشان سفر خواهد کرد تا مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتگران را درحد توان برطرف کنیم.
وی عنوان کرد: باید کمیته حمایت از تولید و اشتغال ویژه شهرستان های کاشان و آران و بیدگل شکل بگیرد که در این راستا معاون هماهنگی امور اقتصادی ماهانه برای بررسی مسائل باید در منطقه حاضر شود.
رضایی تاکید کرد: بنا بر رسیدگی به مسائل در جهت اجرایی کردن فرمان رهبری معظم انقلاب مبنی رونق تولید است و دستگاه های اجرایی تا جای ممکن باید با در نظر گرفتن نتیجه اقدام ها و رفتارهایشان در دنیا و آخرت، در این مسیر گام بردارند.
وی افزود: وقتی می گوییم رونق تولید، باید از سوی تولیدکنندگان حرکت انجام شود اما ما نیز برای تحقق آن باید به نوبه خود مشکلات را تا جای ممکن از سر راه برداریم که نیازمند هماهنگی و همدلی همه مجموعه ها است.
استاندار اصفهان با اشاره به حاکم بودن تحریم های ناجوانمردانه آمریکا و محدودیت هایی در حوزه اقتصادی ادامه داد: البته شرایط و خواسته هایمان را باید با شرایط کلی کشور و دولت هماهنگی کنیم، چنان که رییس جمهوری و مجموعه دولت همه تلاش و توان خود را بکار گرفتند تا بتوانند به تولید کشور رونق دهند.
وی با تاکید بر لزوم رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی به ویژه شهرک های صنعتی تصریح کرد: سیاست دولت حمایت از تولید واقعی می باشد اما از سوی دیگر زمین هایی که تملک شده اما اقدامی روی آن صورت نگرفته نیز بازپس گرفته خواهد شد. 
رضایی همچنین از مسوولان ذیربط خواست تا مشوق های صادراتی را که دولت برای شرایط کنونی در نظر گرفته، پیگیری کرده و به واحدهای صنعتی منطقه اختصاص دهند.
وی در ادامه با اشاره به درخواست های تولیدکنندگان گلاب شهرستان های کاشان و آران و بیدگل تاکید کرد: برخی در کنار کشت گل به تولید گلاب نیز اشتغال دارند که بیمه می تواند آنها را با تعرفه کشاورزی محاسبه و زیر پوشش قرار دهد.
تولیدکنندگان و صنتعگران شهرستان های کاشان و آران و بیدگل نیز در این نشست درخواست هایی از جمله در زمینه پیگیری اختصاص بطری برای تولیدکنندگان گلاب و عرقیات گیاهی، تامین آب، گازرسانی، تامین پست برق، مشکل تملک و ایجاد جاده دسترسی شهرک های صنعتی منطقه مطرح کردند که استاندار اصفهان دستور مساعدی برای پیگیری آنها داد. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار