مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان از ایجاد نزدیک به 90 هزار فرصت شغلی در سال جاری در این استان خبر داد.
کد خبر: ۷۳۷۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹ 25 April 2019

محسن نیرومند در حاشیه بازدید از مجتمع فولاد کویر آران و بیدگل به خبرنگاران گفت: این میزان شغل در کارگروه اشتغال استان اصفهان تعهد شده و پیش بینی می شود که بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، تحقق یابد.
وی افزود: اگر 60 هزار شغل ایجاد کنیم، نرخ بیکاری استان را ثابت نگه داشتیم اما تلاش داریم با رسیدن به 90 هزار شغل به نرخ بیکاری متوسط کشوری برسیم.
هم اکنون 9 هزار و 400 واحد تولیدی و صنعتی با 250 هزار نفر نیروی کار در استان اصفهان فعالیت دارند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در ادامه نیز بیان کرد: گرایش اشتغال در این استان بسوی کارهای خدماتی است و هر سال شاهد کاهش اشتغال در بخش صنعت، کشاورزی و افزایش اشتغال خدماتی هستیم.
وی به جلسه امروز مقام معظم رهبری با جمعی از کارگران کشور اشاره کرد و یادآور شد: ایشان به بحث تمرکز بر روی امنیت شغلی کارگران در سال جاری تاکید داشتند که در این راستا باید تصمیم های جدیدی در وزارت کار جهت امنیت شغلی کارگران قراردادی گرفته شود.
نیرومند اضافه کرد: این موضوع و امید رهبری فرزانه انقلاب نوید خوبی برای جامعه کارگری کشور است که سال ها بدون امنیت شغلی و ترس از تمدید قرارداد در حال خدمت هستند و امید می رود با اجرایی شدن این موضوع به بالا رفتن انگیزه شغلی و بهره وری در کشور نیز کمک کنیم.
وی همچنین با اشاره به کمبود مواد اولیه این مجتمع که تولید داخلی است، عنوان کرد: در شرایط کنونی کشور و در سال رونق تولید نباید تولیدکنندگان دچار تحریم داخلی شوند که این مساله به جد در دستور کار دولت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار