مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان گفت: در سال جاری 600 میلیارد ریال اعتبار برای تقویت بخش آبخیزداری این استان حوزه هزینه خواهد شد.
کد خبر: ۷۳۷۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۱ 25 April 2019

محمدحسین شاملی در سفر به تیران و کرون در دیدار با فرماندار این شهرستان افزود: سال گذشته 300میلیارد ریال در حوزه آبخیزداری استان هزینه شد.
وی بیان کرد: همکاری و مشارکت مسئولان محلی در توزیع اعتبار و اجرای پروژه ها بسیار مهم است و اداره کل چهار برابر معادل تخصیص اعتبار مسئولان محلی به حوزه آبخیزداری آن منطقه بودجه اختصاص می دهد که این موضوع فرصت تشویقی برای سرمایه گذاری در این حوزه است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان ادامه داد : اجرای طرح های آبخیزداری در جلوگیری از خسارت سیل، جذب آب به سفره های زیرزمینی و جلوگیری از فرسایش خاک موثر است و این سرمایه گذاری منفعت عمومی برای منابع طبیعی دارد.
وی یادآورشد: در برخی از شهرستان های استان خیرین برای اجرای طرح های آبخیزداری به صحنه آمده و مشارکت داشته اند.
شاملی با اشاره به برداشت غیرمجاز موسیر از مراتع استان گفت: برای جلوگیری از این تخلف توزیع بذر موسیر و تشویق کشاورزان به کاشت این گیاه دارویی انجام شد و چنین اقدامی در کاهش تخلفات و برداشت غیرمجاز موثر بوده است.
وی یادآورشد: مرتع داران با اخذ مجوز میزان خاصی را از این گیاهان برداشت می کنند و مسئولیت حراست از مراتع را بر عهده دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار