استاندار فارسگفت: جلب و جذب سرمایه های داخلی و خارجی، ایجاد فضای امن و سودآور برای سرمایه گذار و کاهش زمان پاسخگویی به سرمایه گذار و کاستن از پیچیدگی های اداری را از ملزومات اصلی رونق تولید برشمرد.
کد خبر: ۷۳۸۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۶ 25 April 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:عنایت الله رحیمی، پنجشنبه در سفر یک روزه خود به شهرستان ارسنجان در نشست شورای اداری این شهرستان، یکی از دغدغه های مردم و مسئولان را مشکل بیکاری دانست و افزود: برای نخستین بار، میزان بیکاری فارس در سال 95 از متوسط کشور که 12و چهار دهم درصد بود کمتر شد و به 11و چهار دهم درصد رسید.
او اظهار داشت: میزان بیکاری در استان فارس در شروع فعالیت دولت یازدهم 16 و هشت دهم درصد بود که این عدد در سال 95 به 11 و چهار دهم درصد، در سال 96 به 10 و هشت دهم درصد و در سال 97 به هشت و 9 دهم درصد رسید.
استاندار فارس بیان کرد: در بحث شاخص های فضای کسب و کار نیز استان فارس قبل از سال 95 در رتبه های هجدهم و نوزدهم قرار داشت که ظرف سه سال گذشته و با روندی رو به بهبود، بین رتبه های اول تا پنجم قرار داشت.
رحیمی، با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال رونق تولید از سوی رهبر معظم انقلاب، افزود: ضرورت دارد که برای تحقق این شعار و همچنین عملیاتی شدن بیانیه گام دوم انقلاب، برنامه های عملیاتی تدوین کنیم.
وی، جلب و جذب سرمایه های داخلی و خارجی، ایجاد فضای امن و سودآور برای سرمایه گذار و کاهش زمان پاسخگویی به سرمایه گذار و کاستن از پیچیدگی های اداری را از ملزومات اصلی رونق تولید برشمرد.
او گفت: بر همین اساس، هم اینک در استان اقداماتی از جمله صدور مجوزهای بی نام برای شتاب بخشیدن به فرآیندهای اداری برای انجام سرمایه گذری آغاز شده و تعدادی مجوز بی نام نیز آماده واگذاری به سرمایه گذار است.
استاندار فارس افزود: برگزاری نشست های کارگروه رفع موانع تولید، اختصاص اعتبارات و تسهیلات دولتی به ایجاد اشتغال فراگیر و روستایی از دیگر اقداماتی است که زمینه حرکت در مسیر رونق تولید و ایجاد اشتغال در این استان را فراهم کرده است.

**فاز دوم بیمارستان ولی عصر ارسنجان به زودی عملیاتی می شود
رحیمی، ارسنجان را شهری دارای پیشینه تاریخی و فرهنگی و برخوردار از مردمی متدین و فرهیخته دانست و گفت: در روزهای آتی شاهد آغاز عملیات اجرایی فاز دوم بیمارستان ولی عصر (عج) این شهرستان خواهیم بود.
وی افزود: امیدواریم بتوانیم با همکاری و هم افزایی مسئولان و حمایت های مردم، گام های موثری برای رفع مشکلات این شهرستان برداریم.
شهرستان ارسنجان در فاصله 125 کیلومتری شمال شرق شیراز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار