معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: به منظور تنظیم بازار نمی توان از جیب کشاورز و دامدار مایه گذاشت.
کد خبر: ۷۳۸۷۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۵ 27 April 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، سید حسن قاضی عسگر امروز عصر در جمع خبرنگاران با گلایه از افزایش قیمیت بالای اقلام مختلف و نبود یک نرخ یکسان و قیمت بالای صیفی جات و میوه جات، اظهار داشت: کشاورزان با سختی زیاد اقدام به تولید میکنند و به علت اینکه در داخل مشتری وجود ندارد با بازاریابی راهی برای صادرات پیدا می کند و قیمت محصول افزایش می یابد و با بستن راه صادرات قیمت آنقدر تنزل می یابد که پول زحمت کشاورز در نمی آید و اینگونه می خواهند بازار را تنظیم کنند.

وی با بیان اینکه نباید هزینه تنظیم بازار را از جیب کشاورزان و دامداران داد، گفت: باید راه صادرات را باز کرد و از این طریق سبب رونق اقتصادی در داخل کشور ایجاد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه در حوزه گوشت ، 11 شرکت بزرگ وارد کننده را پیدا کردیم و گوشت با کیفیت را وارد کردیم و توانستیم نرخ هر کیلو گوشت را به 95 هزار تومان برسانیم، ادامه داد: تنظیم بازار یکی از مهم ترین و پر چالش ترین کارگروه های این معاونت است .

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر چهار کمیته تخصصی مواد پروتئینی، برنج، شکر و لاستیک و آرد و نان زیر نظر کارگروه تنظیم بازار است، ادامه داد: کمیته های تخصصی موظف شده اند که اصناف بخش خصوصی و فعالان دیگر را جمع کنند تا بتوانیم این معضل را کنترل کنیم.

در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم

قاضی عسگر ادامه داد: سعی کرده ایم سهم استان را از ارز ۴۲۰۰ تومانی بگیریم و در میان اقشار ضعیف توزیع کنیم. نیاز جامعه را نمی توانیم از جیب کشاورز بزنیم.

وی به موضوع گرانی برخی اجناس اشاره و اظهار کرد: تنظیم بازار را به صورتی انجام خواهیم داد در عین حالی که تولید کننده داخلی هست خارجی هم باشد و  ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات گوشت قطع و ارز نیمایی داده شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان اضافه کرد: حضور در شهرک‌های صنعتی موجب شده است تا مشکلات را احصا و آنها به دو دسته تقسیم شوند یک دسته بودجه‌های کلان است و دسته دیگر مشکلات اداری که دومی را حداقل سعی می‌کنیم سریع به سرانجام برسانیم.

وی با اشاره به اینکه در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم، ادامه داد: سرکوب نرخ ارز و ثابت نگهداشتن نرخ ارز در طی سالهای زیاد یک سیاست غلط بود و در این چند سال اخیر که نرخ ارز آزاد شد سبب ناآرامی های اقتصادی شد.

قاضی عسگر با اشاره به اینکه بدنبال کاهش آمار بیکاری باید شاخص های بهبود مستمر محیط کسب و کار را اجرایی کنیم، ادامه داد: با افزایش بیش از 48 درصدی پایه حقوق ها مجبوریم که در استانداری تعدیل نیرو کنیم.

وی  با اشاره به اینکه  در این سالها سوء مدیریت های زیادی باعث آسیب های جدی به مردم شده است و مردم دیگر توانایی هزینه دادن های سوء مدیریت را ندارند ادامه داد: امروز سیاسی نگاه کردن به یک آفت مبدل شده است که حتی صبح که بیدار می شویم و صبحانه می خوریم هم با سیاست می خوریم.

ع.ق

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار