رییس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: محور توسعه پایدار، برخورداری از مشاغل ایمن و سالم و نهادینه سازی بهداشت حرفه ای در صنعت و سایر حرفه هاست.
کد خبر: ۷۳۹۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹ 28 April 2019

به گزارش تابناک، محمدرضا مرآثی با بیان اینکه بهداشت حرفه ای در تمامی بخش ها بویژه صنعت باید بیش از گذشته جدی گرفته شود تا شاهد کاهش آسیب ها و حوادث باشیم گفت: نهادها و سازمان های مرتبط با همکاری همه جانبه با یکدیگر باید در جهت شناسایی عوامل زیان آور محیط کار از قبیل فیزیکی محیط کار شامل سر و صدا، گرما و رطوبت، سرما، ارتعاش و شاخص های زیان بار شیمیایی همچون بخار و دود، اسید، فلزات سنگین اقدام کنند.
رییس دانشکده بهداشت اصفهان با تاکید به اینکه شرایط و نابسامانی های روحی و روانی در محل کار مانند روابط کارگر و کارفرما، استرس های شغلی، تشویق و تنبیه، ارتقای شغلی نیز از جمله مواردی است که باید بیش از گذشته جدی گرفته شود و برای آن برنامه ریزی کرد اذعان کرد: برای نیل به اهداف یاد شده باید افکار عمومی را نسبت به ایمنی و سلامت شغلی حساس تر کرد.
رییس مرکز تحقیقات و تعلیمات کار اصفهان در این همایش بیان داشت: پیاده سازی شیوه ها و نظام های مرتبط با ایمنی و بهداشت در تمامی محیط های کاری اهمیت دارد و در این ارتباط کارشناسان ایمنی باید بیش از گذشته نقش خود را در محل کار دریابند.
بهاره ملک پور با بیان اینکه ارتقای ایمنی و سلامت کار موجب افزایش بهره وری سازمانی می شود، تصریح کرد: این امر مستلزم تعامل بخش ها و اعضای یک مجموعه است و باید مدیران ارشد، میانی و منابع انسانی برای نیل به بیشترین ایمنی، همگام و همسو باشند.
وی به لزوم باورپذیری ایمنی در محیط کار اشاره کرد و افزود: برنامه ریزی کوتاه و بلند مدت و توجه به تمامی جنبه های محیط کار و شناخت صحیح عوامل خطرزا و آسیب رسان امری حیاتی است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار