رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ممنوعیت شش ماهه حضور یک عضو شورای شهر در صحن شورا، گفت: اعضای شورای شهر در تلاش هستند با همکاری و مساعدت دستگاه‌ها قضا، آقای مقدری را که نماینده دو میلیون نفری مردم اصفهان است را در کنار خود داشته باشند.
کد خبر: ۷۳۹۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳ 28 April 2019
به گزارش تابناک، فتح‌الله معین صبح امروز (یکشنبه) در جلسه علنی شورای اسلامی شهر با اشاره به روز شوراها اظهار کرد: روز شورا بر اساس فرمان امام در سال ۱۳۵۸ شکل گرفت. این دستور چارچوبی  برای اداره امور محلی شهر و روستا توسط خود مردم است. در پیام امام تاکید بر استقرار حکومت مردمی در ایران است.
 
وی ادامه داد: امام در جای دیگری گفته‌اند حکومت محلی و شورا در اسلام مورد تاکید است. در اردیبهشت سال ۱۳۷۸ نیز مقام معظم رهبری تاکید بر وظایف شوراها داشتند که موجب عدالت و فراگیری خدمات شهری، اهتمام به محیط زیست، نگاه عادلانه به همه و توجه ویژه به جوانان و گروه‌های حساس شود.
 
رییس شورای شهر اصفهان گفت: متاسفانه به این دستورات جامه عمل نپوشیده، بلکه شوراها با محدودیت‌هایی نیز روبرو هستند. اگر شوراهای اسلامی شهر و روستا نبود در این سطح، مشکلات شهرها و روستاها بر طرف نمی‌شد. با توجه به گستردگی شهرها و روستاها و نیازهای متفاوتی که دارند، نیاز به عنایت بیشتر به شوراها حس می‌شود.
 
معین تصریح کرد: با صدای بلند اعلام می‌کند که تلاش همه اعضای شورا افزایش خدمات به شهروندان بوده است. شهر اصفهان باید شهر پر رونقی باشد و روحیه و امید داشته باشد. این اتفاق رخ نخواهد داد مگر با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی از جمله دستگاه قضایی.
 
وی ادامه داد: شورای شهر در تلاش است با همکاری و مساعدت دستگاه‌ها قضا، عضو دیگر شورا، آقای مقدری را که نماینده دو میلیون نفری مردم اصفهان است را در کنار خود داشته باشد تا خدمات بهتری را انجام بدهیم و این جمع منسجم بتواند به وظایف خود به خوبی عمل کند.
 
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: روز معلم را به همه کسانی که در تربیت و تعلیم نسل آینده می‌کوشند تبریک می‌گویم. هرچه در جامعه می‌بینیم ناشی از تلاش معلمان است.
 
معین ادامه داد: روز سه شنبه، روز ملی خلیج فارس است. این تاریخ را که نگاه کنیم، خلیج فارس هرگز نبوده که با مدیریت ایرانی‌ها اداره نشود. با وجود دست اندازی‌های نیروهای متجاوز باز هم شاهد هستیم این نام باقی مانده و خواهد ماند. تلاش بر این است که این آبراهه مهم، دریای صلح و دوستی باشد. امروز استکبار جهانی، فارس بودن این خلیج را برنمی‌تابند. همواره جمهوری اسلامی ایران سعی کرده تردد در تنگه هرمز حفظ شود. 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار